لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چالش ساخت آیفون‌های کاملاً ضد آب به چه صورت خواهد بود؟ (قسمت اول)

چالش ساخت آیفون‌های کاملاً ضد آب به چه صورت خواهد بود؟  (قسمت اول)

 خبر ثبت پتنتهای اپل برای حذف درگاه لایتنینگ از آیفون‌ها به تازگی منتشر شده است و حالا تحلیلگران نحوه کارکرد این تلفن‌های هوشمند در آینده را پیش بینی کرده‌اند.

اپل دو پتنت برای تغییر شیوه اتصال آیفون‌های به کامپیوتر و شارژر را به ثبت رسانده است که در یکی از آن‌ها، این درگاه به طور کامل حذف شده است و در پتنت دیگر، درگاه لایتنینگ به گونه‌ای تغییر پیدا کرده که نفوذ آن به درگاه یاد شده امکان پذیر نباشد.

در حقیقت اپل تصمیم دارد تا با استفاده از شیوه‌های نوین، تلفن‌های هوشمند آیفون را به طور کامل در برابر نفوذ آب مقاوم کند. این مسئله در کنار اینکه تا پیش از این اپل در ساخت آیفون 7 جک 3.5 میلی متری را حذف کرده بود، نشان می‌دهد که این شرکت تصمیم دارد تا آیفون‌ها را به طور کامل مستقل از ارتباط سیمی درست کند.

بنابراین، پتنت دوم برای تغییر شکل درگاه لایتنینگ یک روش پشتیبان به‌حساب میاید که در صورت موفق نشدن شیوه اول، آیفون‌ها با پورت جدید تولید شوند.

حذف درگاه لایتنینگ از آیفون‌ها باعث می‌شود تا این تلفن‌های هوشمند به طور کامل در برابر آب مقاوم شوند. البته تا پیش از این، شرکت‌های دیگر نظیر سونی تلاش‌هایی برای ساخت گوشی‌های تماماً ضد آب کرده بودند که تا حدودی ناموفق بوده است. سونی ادعا کرده بود که گوشی‌هایش به طور کامل در برابر آب مقاوم هستند. این در حالی است که در عمل، بسیاری از گوشی‌های اصطلاحاً ضد آب سونی به دلیل آب خوردگی خراب شده بودند. علاوه بر اینکه حضور گوشی‌ها در آب پاسخگویی نمایشگر لمسی آن‌ها را با مشکل مواجه کرده بود.

درصورتی‌که اپل تصمیم به معرفی آیفون‌های آینده خود به صورت کاملاً بی‌سیم داشته باشد، باید بتواند این تلفن‌های هوشمند را به طور کاملاً مقاوم در برابر آب تولید کند. به صورتی که آیفون‌ها حتی در زیر آب نیز بتوانند پاسخگوی کارهای کاربر باشند و رطوبت اختلالی در کارکرد نمایشگر لمسی آن‌ها ایجاد نکند.

البته باید به یاد داشت که اپل واچ‌های امروزی، حتی باوجود مقاومت کامل در برابر آب، هنوز به طور کامل در زیر آب پاسخگو نیستند و نمایشگر لمسی آن‌ها با مشکلاتی خاص مواجه خواهد شد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420