لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا اپل در زمینه حفظ وفاداری مشتریان از اندروید شکست خورده است؟

آیا اپل در زمینه حفظ وفاداری مشتریان از اندروید شکست خورده است؟

روز گذشته اخباری در زمینه میزان وفاداری مشتریان به پلتفرم‌های تلفن‌های هوشمند ارائه شد که نشان از افزایش تمایل کاربران تلفن‌های هوشمند اندرویدی به باقی ماندن در این پلتفرم داشت.

موسسه Consumer Intelligence Research Partners که به اختصار با عنوان CRIP از آن یاد می‌شود نتایج نظر سنجی جدید خود را منتشر کرده است که نشان از نرخ 89 تا 91 درصدی وفاداری کاربران اندروید داشت. این در حالی است که نرخ وفا داری کاربران پلتفرم آی او اس در جامعه آماری یکسان و بازه زمان مشخص برابر 85 تا 88 درصد بوده است. نتایج این آمار، یک سؤال مهم را به وجود میاورد و آن هم این که آیا اپل در زمینه حفظ وفاداری مشتریان از اندروید شکست خورده است؟

یکه تازی اندروید در بازار دستگاه‌های میان رده:

برای پاسخ به این سؤال، ابتدا باید میزان فروش آیفون‌ها و تلفن‌های هوشمند اندرویدی را بررسی کرد. بر اساس گزارش مؤسسه IDC، اپل در سال 2017 نزدیک به 215.8 میلیون واحد تلفن هوشمند آیفون را به فروش رسانده است؛ در حالی که در همین بازه زمانی، 1.244 میلیارد تلفن هوشمند اندرویدی به فروش رسیده است. این مسئله نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران تلفن‌های همراه و هوشمند، هرگز شانس امتحان و استفاده از آیفون‌ها را نداشته‌اند.

اپل محصولات رده بالا تولید می‌کند:

بدیهی است که اپل همواره به دنبال تولید تلفن‌های هوشمند رده بالا بوده است و همیشه محصولات این شرکت در رقابت با محصولات پرچم‌دار شرکت‌های دیگر بوده‌اند. اپل تا به امروز محصولی میان رده یا ارزان قیمت را برای رقابت با بازار تلفن‌های هوشمند اندرویدی باقیمت ارزان تولید نکرده است.حتی آیفون SE و 5c نیز باقیمت و قابلیت‌هایی بالاتر از تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت به بازار آمده‌اند.

حذف پلتفرم‌های دیگر:

مسئله سوم در این میان، این است که آمارها در سال جدید نشان می‌دهند که بیش از 99 درصد بازار تلفن‌های هوشمند را دو پلتفرم اندروید و iOS تصاحب کرده‌اند؛ مسائلی نظیر پایان یافتن عمر پلتفرم ویندوز فون و حذف سیستم عامل‌های ضعیف‌تر نظیر سیمبیان و بلک برری او اس، باعث شده تا اندروید هیچ رقیبی در بازار تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت نداشته باشد.

نتیجه:

در جمع بندی سه مسئله فوق، می‌توان به این نتیجه رسید که بسیاری از کاربران و مصرف کنندگان تلفن‌های هوشمند، تصمیمی به خرید یک محصول پرچم‌دار و گران قیمت باقابلیت‌های بیشتر ندارند. همین مسئله باعث می‌شود تا کاربران تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت برای تعویض دستگاه خود با یک محصول جدیدتر در بازه قیمت مشابه، چاره‌ای جز خرید دستگاه‌های اندرویدی نداشته باشند.

بدیهی است که در صورت مقایسه میزان وفاداری کاربران آی او اس با کاربران پرچم‌داران تلفن‌های هوشمند اندرویدی، نتیجه این نظر سنجی کاملاً متفاوت خواهد بود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373