لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پتنت جدید اپل برای مقاوم کردن کیبورد کامپیوترهای مک در برابر نفوذ ذرات ریز

پتنت جدید اپل برای مقاوم کردن کیبورد کامپیوترهای مک در برابر نفوذ ذرات ریز

 یکی از پتنت‌های اپل به تازگی منتشر شده که نشان می‌دهد این کمپانی به دنبال روشی برای مقاوم کردن کیبورد کامپیوترهای مک در برابر ذرات ریز است. این پتنت دو روش متفاوت برای حذف ذرات ریز اضافی از زیر دکمه‌های کیبوردها را توضیح می‌دهد. علاوه بر این، اپل تصمیم دارد تا یک لایه اضافی را در زیر هر دکمه قرار دهد که طی آن دکمه‌ها می‌توانند در هر بار فشار داده شدن، هوا را با فشار مشخصی از اطراف خود عبور دهند تا ذرات ریز اضافی قرار گرفته در زیر دکمه‌ها بیرون بیاورند.

این پتنت در روز هشتم سپتامبر سال 2016 و دقیقاً یک روز پس از معرفی رسمی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به ثبت رسیده با این حال اطلاعات مربوط به آن، روز گذشته منتشر شده است. این پتنت می‌تواند عمر مفید و کاربری کیبوردهای دستگاه‌های مک را افزایش دهد.

به طور معمول یکی از مهم‌ترین عوامل خرابی کیبوردهای کامپیوترها، نفوذ ذرات ریز و مایعات در زیر دکمه‌ها است که پس از مدتی باعث ایجاد اختلال در کارکرد آن‌ها می‌شود. اما حالا اپل به لطف پتنت جدید می‌تواند عمر مفید کیبوردها و در نهایت دستگاه‌هایی نظیر مک بوک‌ها را افزایش دهد.

علاوه بر این، امروزه تمهیداتی ویژه نظیر کاورهای محافظ برای صفحات کلید مک بوک‌ها ارائه شده است که به عنوان یک راه کار موقت شناخته می‌شود و نمی‌توانند به طور دائمی مشکل یاد شده را حل کنند.

شرکت اپل همواره درزمینهٔ دقت به جزئیات ساخت محصولات خود معروف بوده است که ثبت این پتنت نیز می‌تواند به عنوان مهر تائید این مسئله به حساب آید. اپل می‌تواند با به کار گیری این پتنت در مک بوک‌ها و همچنین کیبوردهای اختصاصی خود برای آیمک‌ها، طول عمر مفید محصولات خود را افزایش دهد.

گفتنی است که با وجود ثبت این پتنت در سال 2016، هنوز اطلاعات دقیقی در مورد زمان ارائه قابلیت‌های مشابه مبتنی بر آن در محصولات آینده اپل در دست نیست.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420