لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل باید «حق تعمیر» دستگاه‌ها را به رسمیت بشناسد

اپل باید «حق تعمیر» دستگاه‌ها را به رسمیت بشناسد

 بر اساس قوانین جدید تصویب شده، شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های الکترونیکی و از جمله آن‌ها اپل، مجبور به پذیرفتن «حق تعمیر» دستگاه‌ها هستند و باید تسهیلاتی ویژه برای تعمیر دستگاه‌های مختلف توسط کاربران در نظر بگیرند.

این قوانین به‌تازگی توسط مقامات ایالت کالیفرنیا به تصویب رسیده است و طی آن شرکت‌هایی نظیر اپل، مجبور هستند تا مواردی نظیر ابزارهای تشخیصی، قطعات قابل تعویض و همچنین اطلاعات مربوط به تعمیر را در اختیار عموم قرار دهند. این قانون به فروشندگان و تولید کنندگان دستگاه‌های الکترونیکی، بخصوص تلفن‌های هوشمند تأکید می‌کند که کاربران حق انتخاب تعمیر کننده دستگاه را دارند و طی آن باید بتوانند دستگاه‌ها را خودشان تعمیر کنند و یا بتوانند میان تعمیر کنندگان رسمی و متفرقه حق انتخاب داشته باشند.

Susan Talamantes Eggman، یکی از اعضای مجلس قانون گذاری در ایالت کالیفرنیا به‌تازگی اعلام کرده که این ایالت تصمیم دارد تا قانون یاد شده را به تصویب برساند و طی آن از حقوق مصرف کنندگان و همچنین متخصصین متفرقه در حوزه تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی و به خصوص تلفن‌های هوشمند دفاع کند.

بر اساس این قانون مصرف کنندگان دستگاه‌های الکترونیکی باید حق انتخاب میان تعمیر کنندگان متفرقه و رسمی را داشته باشند، در ادامه این قانون آمده است که امروزه با گسترش کاربری دستگاه‌های الکترونیکی، تولید کنندگان این محصولات، محدودیت‌هایی برای تعمیر دستگاه‌ها توسط افراد متفرقه در نظر می‌گیرند که این مسئله حقوق اصلی مصرف کننده یک دستگاه را پایمال می‌کند.

گفتنی است؛ در کنار کالیفرنیا، 17 ایالت دیگر نیز در آمریکا تصمیم به تصویب چنین قانونی گرفته‌اند. از آنجایی که مقر اصلی شرکت اپل در کالیفرنیا قرار دارد و همچنین عمده فعالیت این کمپانی در ایالت یاد شده است، می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک، اپل با به رسمیت شناختن حق تعمیر دستگاه‌ها، امکانات ویژه‌ای را برای تعمیر دستگاه‌ها توسط خود کاربران ارائه دهد.

لازم به یادآوری است که تا پیش از این، وب سایت iFixit به عنوان یک مرجع متفرقه، اقدام به آموزش تعمیر دستگاه‌های تولید شده توسط اپل و همچنین فروش قطعات مورد نیاز برای آن‌ها می‌کرد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420