لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

موج واکنش‌های منفی نسبت به انتقال سرورهای آیکلاود به چین شروع شد

موج واکنش‌های منفی نسبت به انتقال سرورهای آیکلاود به چین شروع شد

 چند رو پیش، اپل رسماً اعلام کرد که طی رایزنی‌های خود با مقامات چینی، تصمیم به انتقال سرورهای آیکلاود به داخل خاک این کشور گرفته است.

اپل اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک تمامی اطلاعات کاربران چینی را داخل خاک این کشور ذخیره سازی می‌کند و حالا همان‌طور که پیش بینی می‌شد، موج اعتراضات علیه این اقدام اپل شروع شده است و بسیاری بر این باور هستند که اپل با این کار ممکن است حریم شخصی و امنیت اطلاعات کاربران را به خطر بی اندازد.

اما حالا سازمان غیردولتی Amnesty International بیانیه‌ای جدید علیه اپل صادر کرده و طی آن از اپل به دلیل تصمیم برای انجام این اقدام گلایه کرده است. تا پیش از این مقامات چینی بارها از اپل درخواست چنین موضوعی را کرده بودند و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت با نادیده گرفتن حقوق اولیه کاربران، تصمیم به انتقال سرورهای آیکلاود به داخل خاک آمریکا گرفته است.

Amnesty International از اپل درخواست کرده که حتی در صورت انتقال سرورها به خاک چین، تمهیداتی ویژه، نظیر رمزگذاری اطلاعات به صورت پیچیده را در نظر بگیرد تا دولت چین دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران نداشته باشد.

اپل در پاسخ به این بیانیه اعلام کرده که بارها در مورد این مسئله مقاومت کرده بود با این حال این شرکت برای بقای کسب و کار خود در چین مجبور به انجام چنین کاری شده است.

در صورت اجرایی شدن این موضوع، اطلاعات ذخیره شده در حساب‌های آیکلاود نظیر مخاطبین، موسیقی‌ها و عکس‌های کاربران در سرورهای داخلی چین قرار داده خواهند شد. این مسئله حتی باعث شده تا اعتراضاتی از طرف گزارشگران بدون مرز نیز منتشر شود. با این حال اپل همچنان از تصمیم خود صرف نظر نکرده است.

اخبار مربوط به انتقال سرورها به چین در حالی مطرح می‌شوند که این شرکت روز گذشته به طور رسمی اعلام کرد که اطلاعات آیکلاود کاربران آمریکایی را نیز در سرورهای گوگل نگه داری می‌کند که مجموع این دو اتفاق ممکن است به چهره اپل در زمینه حفاظت از خریم شخصی، ضربه بزند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420