لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا اپل تا چند سال دیگر ورشکست می‌شود؟

آیا اپل تا چند سال دیگر ورشکست می‌شود؟

بدون شک شرکت اپل یکی از موفق‌ترین و پول سازترین کمپانی‌های دنیا در عصر حاضر است. عرضه محصولاتی نظیر آیفون، آیپد و مک بوک در کنار پشتیبانی نرم افزاری و کیفیت بسیار بالای ساخت محصولات باعث شده تا طرفداران این کمپانی فعال در حوزه تکنولوژی روز به روز افزایش پیدا کنند.

اپل نه تنها در میان کاربران، بلکه در کسب و کارهای مختلف نیز نفوذ کرده است. این کمپانی در طول 40 سال فعالیت خود باعث تغییر و تحول بسیار زیادی در کسب و کارهای مختلف شده است. برای مثال اپل با معرفی آی‌پاد و سرویس آیتیونز که با آن کاربران می‌توانند محتوای دیجیتالی را به صورت قانونی خریداری کنند، صنعت موسیقی را از موج گسترده دانلودهای غیرقانونی نجات داد. در عین حال کسب و کارهای دیگری نظیر توسعه اپلیکیشن و برنامه نویسی و همچنین طراحی و تبلیغات با وجود این کمپانی دستخوش تحولات مثبتی شده‌اند.

اما حالا Ralph Jennings و Ewan Spence از نویسندگان مجله Forbes در مجموعه مقالات اخیر خود نشانه‌هایی از سقوط و ورشکستی اپل را عنوان کرده‌اند. این دو نویسنده بر این باور هستند که دوران افول اپل به عنوان یک کمپانی تجاری شروع شده است و این کمپانی در آینده‌ای نه چندان دور به سرنوشت کمپانی‌هایی نظیر IBM و نوکیا دچار خواهد شد.

در ادامه این مطلب برخی از نشانه‌هایی که Ralph Jennings و Ewan Spence از شروع دوران افول اپل عنوان کرده‌اند را بررسی می‌کنیم.

1.پیش بینی در مورد کاهش اعتماد به اپل در چین: روز گذشته خبری مبنی بر متقاعد شدن شرکت اپل برای انتقال سرورهای آیکلاود اختصاصی کاربران چینی به خاک این کشور منتشر شد. بدون شک این مسئله ممکن است باعث شود تا کاربران چینی تمایل خود برای خرید و استفاده از آیفون‌ها را از دست بدهند. از طرف دیگر این مسئله به طور کل روی چهره جهانی کمپانی اپل تأثیر منفی خواهد گذاشت.
2.کاهش میزان تقاضا برای آیفون ایکس: بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که اپل به افزایش سرسام آور قیمت تلفن هوشمند خود، آن هم به میزان 1000 دلار باعث شده تا تمایل کاربران برای خرید آیفون‌ها کاهش پیدا کند. اپل در گزارش مالی سه ماهه پایانی 2017 نیز اذعان داشت که میزان تقاضا و خرید برای تلفن‌های هوشمند آیفون کاهش شدیدی داشته است. با این حال، درآمد این شرکت به لطف قیمت بسیار بالای آیفون ایکس، روندی صعودی را طی کرده است. اپل همچنین قصد دارد تا در سال 2018 نیز این کار را تکرار کند و این بار آنچه امروزه با عنوان آیفون ایکس پلاس شناخته می‌شود را با قیمت پایه 1400 دلار به فروش برساند.
3.تجارت غیر منصفانه: کاهش سرعت پردازش آیفون‌ها، آن هم به صورت عمدی باعث شده تا بسیاری از افراد اپل را به تجارت غیر منصفانه متهم کنند. این در حالی است که اپل با سه اقدام سعی در از بین بردن این دیدگاه در میان کاربران کرد. اپل در ابتدا قیمت تعویض باتری آیفون‌ها را به 29 دلار کاهش داد، سپس در iOS 11.3 امکان انتخاب میان سرعت یا عمر باتری را به کاربران داد و حالا تصمیم دارد تا باتری آیفون‌های آینده را خودش تولید کند.

با وجود اینکه برخی از تحلیلگران علت‌های ذکر شده را به عنوان نشانه‌هایی از افول اپل اعلام می‌کنند. آمار و ارقام نشان می‌دهند که اپل همچنان به عنوان یکی از پول سازترین و موفق‌ترین کمپانی‌های جهان است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420