لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پنهان کاری اینتل در برابر آسیب پذیری‌های اخیر پردازنده‌ها

پنهان کاری اینتل در برابر آسیب پذیری‌های اخیر پردازنده‌ها

 آسیب پذیری‌های اخیر پردازنده‌های اینتل باعث ایجاد سروصدای بسیاری از در دنیای فناوری شده است و بسیاری از شرکت‌هایی که از این تراشه‌ها در دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند با چالش‌های متفاوتی مواجه شده‌اند.

در این میان شرکت‌هایی نظیر اپل مدتی کوتاه پس از انتشار خبرهای مربوط به این حفره‌های امنیتی، آپدیت‌های مختلف را برای دستگاه‌های مک منتشر کرد. از طرف دیگر، شرکت اینتل نیز به عنوان مسبب اصلی این مشکلات، اعلام کرده بود که در آپدیت‌های امنیتی خود مشکلات یاد شده را از بین خواهد برد تا دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده‌های این شرکت بتوانند با امنیت کامل کار کنند.

در این میان به تازگی مشخص شده است که شرکت اینتل به طور کامل اطلاعات مربوط به آسیب پذیری Meltdown و Specter را در اختیار سازمان‌های امنیت سایری آمریکا قرار نداده است.

بر اساس جدیدترین گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های مهمی نظیر اپل و گوگل طی نامه‌ای به مقامات مسئول در سازمان امنیت سایبری آمریکا اعلام کرده‌اند که شرکت‌های تولید کننده تراشه‌ها، شامل اینتل، ARM و AMD اطلاعات امنیتی کامل در مورد این آسیب پذیری‌ها را در اختیار دیگر کمپانی‌ها قرار نداده‌اند.

بر همین اساس اپل اعلام داشته که این سه شرکت تولید کننده تراشه‌های پردازش مرکزی از تیر ماه سال 1396 در مورد آسیب پذیری‌های Meltdown و Specter و عواقب آن اطلاع داشته‌اند. با این حال این شرکت‌ها تا ژانویه سال جاری میلادی در مورد این حفره‌های امنیتی پنهان کاری کرده‌اند.

شرکت‌های تولید کننده چیپ‌ها با این استدلال که در طی یک برنامه 90 روزه تصمیم به رفع مشکلات یاد شده داشته‌اند، اقدام به رفع مشکل کرده‌اند.

همین مسئله ممکن است روی همکاری شرکت‌های مختلف با کمپانی‌های تولید کننده پردازنده‌ها تأثیر بگذارد. اپل و گوگل از همین حالا اقدام‌هایی در زمینه افتتاح پرونده قانونی علیه اینتل کرده‌اند که هنوز نتیجه آن به صورت عمومی منتشر نشده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373