لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هشدار اف بی آی به شهروندان؛ از گوشی‌های هواوی استفاده نکنید!

هشدار اف بی آی به شهروندان؛ از گوشی‌های هواوی استفاده نکنید!

 شرکت هواوی به تازگی اقدام به عرضه تلفن‌های هوشمند خود در آمریکا کرده است و این کمپانی چینی با AT&T قرارداد همکاری امضا کرده بود که اخیراً با چالش‌هایی مواجه شده است.

بر همین اساس، شش سازمان دولتی و امنیتی در آمریکا به تازگی هشدارهای متعددی را به شهروندان آمریکا برای استفاده از تلفن‌های هوشمند چینی نظیر هواوی و ZTE داده‌اند. در میان این شش سازمان نام پلیس فدرال آمریکا، CIA و سازمان امنیت ملی آمریکا (به اختصار NSA) به چشم می‌خورد.

Chris Wray یکی از سران اف بی آی در سخنان اخیر خود اعلام کرده که دولت آمریکا در مورد تلفن‌های هوشمند چینی به شدت نگران است. نگرانی‌های دولت آمریکا در مورد استفاده از تلفن‌های هواوی بیشتر مربوط به تلاش این برند چینی برای سرقت اطلاعات شهروندان آمریکایی است.

همین مسئله باعث شده تا این سازمان‌های امنیتی، محدودیت‌های ویژه‌ای را برای ارائه خدمات به این تلفن‌های هوشمند در نظر بگیرد که در نهایت منجر به اعتراض برخی از اپراتورهای خدمات همراه در آمریکا نظیر AT&T شد.

پیش از این نیز سازمان‌های دولتی آمریکا بارها در مورد عرضه تلفن‌های هوشمند چینی و خارجی در آمریکا هشدار داده بودند. به همین دلیل بسیاری از تلفن‌های هوشمند برندهای معروف نظیر هواوی، ZTE و شیائومی در آمریکا به فروش نمی‌رسند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که شرکت هواوی همواره خود را به عنوان یک کمپانی خصوصی و غیردولتی معرفی کرده است که به هیچ وجه با دولت چین همکاری‌های اطلاعاتی انجام نمی‌دهد.

گفتنی است که تا پیش از این و مشخصاً سال 2008، دولت چین نیز به دلیل مسائل تجاری و رقابت جویانه برای ارائه تلفن‌های هوشمند آمریکایی نظیر آیفون محدودیت‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته بود. به همین دلیل تعدادی از افراد اعتقاد دارند که اقدام دولت آمریکا به نوعی مقابله به مثلِ تجاری و حمایت از برندهای آمریکایی نظیر اپل محسوب می‌شود.

علاوه بر این، باید توجه داشت که نهادهای حکومتی آمریکا همواره به پرسنل خود تأکید می‌کنند که از آیفون‌های اپل یا تلفن‌های هوشمند بلک برری استفاده کنند. همین مسئله باعث شد تا حتی رئیس جمهور وقت آمریکا نیز به دلیل مسائل امنیتی مجبور به کنار گذاشتن تلفن هوشمند اندرویدی خود بشود. در عین حال پلیس نیویورک نیز به پرسنل خود تأکید کرده که از آیفون‌های اپل به جای تلفن‌های همراه دیگر استفاده کنند که دلیل آن امنیت بالای این دستگاه‌ها عنوان شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا دولت آمریکا واقعاً در مورد امنیت اطلاعات شهروندان نگران است و یا ادعاهای اخیر نوعی اقدام رقابت جویانه برای حمایت تجاری از شرکت‌های آمریکایی نظیر اپل و تلفن‌های هوشمند آیفون به حساب میاید؟

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420