لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپلیکیشن‌های مک از کاربران جاسوسی می‌کنند!

اپلیکیشن‌های مک از کاربران جاسوسی می‌کنند!

اپل همیشه در تلاش بوده تا macOS را به‌عنوان یک سیستم عامل عاری از هر گونه ویروس و بد افزار به کاربران معرفی کند.

این در حالی است که تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که کامپیوترهای امروزی مک همانند دیگر کامپیوترهای ویندوزی در برابر نفوذ هکرها، ویروس‌ها و بد افزارها آسیب پذیرند.

در حقیقت این تفکر تا زمانی صحت داشت که هکرها به سمت تولید روش‌های خرابکارانه در سیستم عامل مک نرفته بودند و همچنان تمرکز آن‌ها روی کامپیوترهای ویندوزی بود. این در حالی است که در چند سال اخیر با گسترش محبوبیت کامپیوترهای مک به نسبت سیستم عامل ویندوز هکرها راهه‌ای نفوذ به سیستم عامل اختصاصی اپل را نیز پیدا کرده‌اند.

گزارش‌های جدید نشان داده‌اند که هکرها می‌توانند به هرگونه از داده‌های موجود در کامپیوترهای مک دسترسی پیدا کنند و هر آنچه که ممکن است به فکرتان برسد را به راحتی در اختیار خود بگیرند. در حقیقت هکرها از یک نقطه ضعف بزرگ در سیستم عامل مک استفاده می‌کنند و آن چیزی نیست جز اپ استور سیستم عامل مک!

Mac App Store در حقیقت پاشنه آشیل سیستم عامل مک ب حساب میاید چرا که بسیاری از کاربران بر این باور هستند که تمامی موارد ارائه شده در آن توسط اپل بررسی و تائید می‌شود. اما حقیقت خلاف این مسئله را ثابت کرده است.

بر اساس تحقیقات یکی از توسعه دهندگان نرم افزار به نام Felix Krause اپلیکیشن‌های شخص ثالث یا همان Third Party که در اپ استور ارائه می‌شوند به راحتی می‌توانند تمامی مواردی که در یک کامپیوتر مک اتفاق میافتد را ذخیره کنند و آن را برای هکرها ارسال کنند.

این اپلیکیشن‌ها حتی در حالت اجرا در بک گراند نیز می‌توانند به کارهای مخرب خود ادامه دهند و هیچ چیزی جلو دار آن نخواهد بود.

Krause در گزارشی که سه روز پیش و مشخصاً دهم فوریه منتشر کرده است؛ اپلیکیشن‌های ارائه شده در مک اپ استور می‌توانند در هر لحظه از دستگاه اسکرین شات تهیه کنند. البته این موارد فقط به اسکرین شات محدود نمی‌شود بلکه این اپلیکیشن‌ها حتی می‌توانند حرکات ماوس، ترکپد و کیبورد را نیز تحت نظر قرار دهند و به راحتی به پسوردهای شما نیز دسترسی داشته باشند.

راه حل:

متأسفانه اپل به‌عنوان مسئول توسعه مک اپ استور هنوز روشی مشخص و تائید شده برای این کار ارائه نداده است. با این حال Krause ادعا می‌کند که اپل باید نظارت بیشتری روی اپلیکیشن‌های شخص ثالث داشته باشد. علاوه بر این، کاربران باید در نصب اپلیکیشن‌های خود احتیاط بیشتری کنند. در این میان ممکن است استفاده از یک آنتی‌ویروس نیز از احتمال درگیر شدن با این آسیب پذیری ها بکاهد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420