لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا فیس آیدی فقط برای سفید پوست‌ها تولید شده؟!

آیا فیس آیدی فقط برای سفید پوست‌ها تولید شده؟!

 محققان دانشگاه MIT به تازگی اعلام کرده اند که بسیاری از سیستم‌های تشخیص چهره که امروزه در دستگاه های امنیتی مختلف مورد استفاده قرار میگیرند، بر اساس صورت افراد سفید پوست تولید شده است.

Joy Buolamwini یکی از محقق‌های این دانشگاه، به تازگی یک دیتاست از مجموع 1270 صورت را تولید کرده است که بیشتر آن‌ها از افراد مشهور و سیاست مدارهای کشورها گوناگون بوده است. گفتنی است که وی در تشکیل این مجموعه داده تلاش کرده تا از تمامی انسان‌ها از جنسیت، نژاد و سنین گوناگون استفاده کند.

این محقق در نهایت تلاش کرده تا میزان دقت این مجموعه را بررسی کند و با سیستم‌های تشخیص چهره معروف که توسط شرکت‌های بزرگ نظیر مایکروسافت توسعه داده شده‌اند بررسی کند. نتیجه این تحقیق نشان داد که سیستم‌های تشخیص چهره شرکت‌های بزرگ فناوری، اغلب در تشخیص صورت رنگین پوست‌ها و زن‌ها با مشکل همراه است.

این تحقیق در حقیقت روی سیستم تشخیص چهره توسعه داده شده توسط مایکروسافت، IBM و شرکت چینی Megvii بررسی شده بود که نشان می‌دهد که سیستم‌های تشخیص چهره در 7 درصد موارد برای تشخیص زن‌های سفید پوست، 12 درصد در تشخیص مردان غیر سفیدپوست و همچنین 35 درصد در تشخیص زن‌های غیر سفید پوست دچار مشکل و خطا می‌شود.

در حقیقت این مسئله به این معنا است که سیستم‌های تشخیص چهره به گونه‌ای ساخته شده‌اند که تنها مردان سفید پوست را با دقت بالا تشخیص دهند. این در حالی است که این افراد در مقایسه با جمعیت جهان و همچنین تمامی کاربران بسیار جمعیت کمتری دارند. همین مسئله باعث شده تا انگشت اتهاماتی نظیر مورد فوق به سمت اپل و سیستم تشخیص هویت این شرکت که با عنوان فیس آیدی در آیفون ایکس تجاری سازی شده است نیز نشانه برود.

اما ادعای رسمی اپل و همچنین کاربران آیفون 10 تا به امروز نشان داده که این سیستم امنیتی برای تمامی انسان‌ها ساخته شده است و تفاوت‌های جنسی و نژادی باعث کاهش دقت این سیستم امنیتی نمی‌شود.

این مسئله حالا پس از گذشت چند ماه از عرضه آیفون 10 نیز به طور کامل ثابت شده است و با اطمینان کامل میتوان گفت که فیس آیدی اپل نه تنها در تشخیص افراد مختلف به اشتباه بر نمیخورد، بلکه این سیستم نشخیص چهره با دقتی بیشتر از دیگر سیستم های امنیتی مشابه کار میکند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420