لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کدهای منبع iOS 9 در گیت هاب فاش شد

کدهای منبع iOS 9 در گیت هاب فاش شد

 اخیراً برخی سورس کدهای iOS 9 در وب سایت گیت هاب منتشر شده است.

بر اساس جدیدترین گزارش وب سایت‌های Redmond Pie و Motherboard کدهای منبع یکی از نسخه‌های سیستم عامل اختصاصی شرکت اپل برای دستگاه‌های همراه این شرکت اخیراً در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد که کدهای منتشر شده برای iBoot عرضه شده باشد. تا پیش از این نیز اپل یک بار به صورت رسمی بخشی از سورس کدهای iOS را به صورت رسمی در وب سایت گیت هاب منتشر کرده بود. این سورس کدها اولین بار توسط کاربران شبکه Reddit مشاهده شده بود. اما حالا اپل به طور کامل سورس کدهای iOS9 را آماده عرضه به توسعه دهندگان کرده است و اطلاعات را در وب سایت گیت هاب قرار داده است.

کدهای iBoot از iOS 9ارتباط محسوسی با کدهای iOS 11.2.5 ندارند اما با بررسی این کدها می‌توان به طور کامل متوجه شد که برخی از بخش‌های iOS 9 و iOS 11 با یک دیگر مشترک هستند.

لازم به ذکر است که سورس کدهای منتشر شده به طور کامل تمامی ابعاد iOS 9 را شامل نمی‌شود به همین دلیل کاربران به راحتی نمی‌توانند آن را کامپایل کرده و نسخه‌ای دستکاری شده از iOS 9 را برای اهداف شخصی و غیررسمی مورد استفاده قرار دهند. این در حالی است که برخی از متخصصین امنیتی اعلام کرده‌اند که با این سورس کدها هکرها ممکن است بتوانند آسیب پذیری های iOS 9 و همچنین آن دسته از آن‌ها که با iOS 11 مشترک هستند را پیدا کنند.

علاوه بر این، این سورس کدها همچنین می‌توانند برای پیدا کردن روش‌های مناسب برای جیلبریک iOS 11 نیز مورد استفاده قرار بگیرند که همین مسئله باعث ابزار نگرانی برخی از تحلیلگران حوزه امنیت سایبری شده است.

گفتنی است؛ سیستم عامل‌های توسعه داده شده توسط اپل به هیچ وجه متن باز نیستند. با این حال اپل هر از گاهی به صورت رسمی برخی از این کدهای منبع را برای توسعه دهندگان عرضه می‌کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420