لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

رودستر ایلان ماسک به فضا پرتاب شد

رودستر ایلان ماسک به فضا پرتاب شد

 اوایل دی ماه سال جاری خبری مبنی بر تلاش ایلان ماسک برای پرتاب جدیدترین خودروی تسلا موتورز با عنوان رودستر با موشک Falcon Heavy به بیرون از جو زمین منتشر شد.

اما حالا خبر جالب‌تر این است که ایلان ماسک در پرتاب فالکون هوی به همراه رودستر و آدمک Starman موفق شده است. رودستر قرار است در مکانی دورتر از مدار زمین در منظومه شمسی قرار بگیرد. این در حالی است که تا پیش از این، رودستر قرار بود در مداری میان خورشید و مریخ قرار بگیرد.

ماسک تصمیم حالا تصمیم گرفته است تا این خودروی تسلا را در مداری بین کمربند سیارکی مریخ و مشتری قرار دهد. برخی از وب سایت‌ها خبری اعلام کرده‌اند که فالکون هوی از منطقه‌ای در جنوب کالیفرنیا و مشخصاً ساعت 9.30 شب به وقت محلی به بیرون از جو زمین پرتاب شده است.

مدیر عامل تسلا همچنین در توییت جدید خود ضمن تائید پرتاب موفقیت آمیز فالکون هوی اعلام کرده که خودروی تسلا رودستر قرار است در یک کمربند سیارکی در نزدیکی یک سیاره کوتوله به نام سرس (Ceres) قرار بگیرد.

گفتنی است که رودستر به همراه یک آدمک فضایی با عنوان Starman به فضا پرتاب شده است. این آدم لباس فضایی رسمی اسپیس ایکس را پوشیده است. علاوه بر این نمایشگر جلویی رودستر در زمان پرتاب عبارت Don’t Panic را نشان می‌داد.

اقدام تسلا برای پرتاب یک خودروی رودستر به فضا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. با این حال ماسک اعلام کرده که این کار برای بررسی فرایند پرتاب و ارسال یک محموله به جرم بالا صورت گرفته است و قرار است نتایج این آزمایش برای پروژه‌های آینده و ارسال انسان به مریخ مورد استفاده قرار گیرد.

تسلا رودستر در آبان ماه سال جاری به عنوان جدیدترین اتومبیل الکتریکی تسلا معرفی شد. این خودرو قرار است تا دو سال دیگر به طور رسمی وارد بازار شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373