لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش: روشی ساده برای کاهش فایل های ذخیره شده در مک

آموزش: روشی ساده برای کاهش فایل های ذخیره شده در مک

 با وجود تمام خصوصیات خود و منحصر به فرد کامپیوترهای مک، استفاده از مک‌های مدرن با یک چالش بسیار بزرگ بر سر مدیریت حجم محدود ذخیره سازی مواجه هست.

این مسئله بیشتر در میان مک بوک‌های جدید شایع است که باعث می‌شود تا کاربران پس از چند ماه استفاده از مک پوک به فکر آزاد کردن ذخیره سازی خود باشند. مک بوک‌های جدید از SSD به جای هارد استفاده می‌کنند. اس اس دی‌ها با وجود اینکه سرعت بیشتری در انتقال داده دارند، اما قیمت بسیار بالایی دارند که همین مسئله باعث شده تا اپل از حجم‌های پایین آن در دستگاه‌های خود استفاده کند.

مک بوک‌های مدرن معمولاً 128، 256 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی دارند که همین مسئله در مدتی کوتاه باعث دردسر برای کاربران خواهد شد. به همین دلیل شما نیاز به ابزارهایی برای آزاد کردن فضا ذخیره سازی خواهید داشت.

بسیاری از فایل‌های ذخیره شده در دستگاه مک را فایل‌های موقت یا همان Temp ها تشکیل می‌دهند. این مسئله باعث می‌شود تا پس از مدتی کوتاه میزان حجم ذخیره سازی افزایش یابد و کارکرد کامپیوتر سنگین شود. به همین دلیل کاربران باید پس از مدتی استفاده از کامپیوتر، به فکر حذف فایل‌های ذخیره شده در آن باشند. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های حذف شده معمولاً به طور کامل پاک نمی‌شوند و همواره یک سری فایل از آن‌ها در سیستم ذخیره سازی باقی می‌ماند.

به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم از نرم افزارهای حرفه‌ای برای این کار استفاده کنید. در این میان اپلیکیشن CleanMyMac 3 و Gemini 2 استفاده کنید تا فایل‌های اضافی را از سیستم ذخیره سازی خود حذف کنید. با استفاده از این دو اپلیکیشن، می‌توانید فایل‌های اضافی سیستم عامل، فایل‌های پاک نشده برنامه حذف شده و همچنین فایل‌های تکراری را حذف کنید. البته به یاد داشته باشید که تا پیش از نصب این دو اپلیکیشن تمامی فایل‌های مهم خود نسخه بکاپ تهیه کنید.

استفاده از این اپلیکیشن‌ها بسیار آسان است و کافی است پس از نصب آن‌ها را اجرا کرده و با کمک راهنمای ارائه شده در آن‌ها اقدام به کاهش حجم ذخیره سازی کنید.


دانلود نرم افزار CleanMyMac3 برای مک


دانلود نرم افزار Gemini 2 برای مک

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420