لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پوست الکترونیکی با قابلیت اداره و کنترل اشیا بدون نیاز به لمس آنها

پوست الکترونیکی با قابلیت اداره و کنترل اشیا بدون نیاز به لمس آنها

پوست الکترونیکی (E-skin) جدید و توسعه‌ یافته به فردی که آنرا پوشیده، این اجازه را می‌دهد تا بدون نیاز به لمس کردن و تنها با حرکت دادن مچ دست، فعالیت‌های مجازی نظیر تایپ‌ بر روی کیبورد یا تنظیم یک دیمر را انجام دهد.

دستگاه‌های استاندارد VR نیازمند مشاهده شی مورد نظر برای پیگیری حرکت هستند، این فرایند به طور معمول شامل دوربین‌هایی می‌شود که برای شناسایی و تشخیص حرکات بزرگ مناسب هستند.

اما در مقایسه با حرکات اثر انگشت رزولوشن این فرایند، معمولا برای کار با جزییاتی مناسب‌تر، بسیار کم است.

براساس مطالعات منتشر شده در مجله Science Advances، دانشمندان یک پوست الکترونیکی ساخته‌اند که اساسا یک فیلم نازک با سنسور‌های تعبیه‌شده درونی است و با یک آهنربا همیشه در تعامل است.

برای استفاده از آن نیازی به قرار گرفتن در مسیر دید نیست و بالطبع، انرژی زیادی نیز مصرف نمی‌نماید ( این بدین خاطر است که از سیستم مگنت استفاده می‌کند)

اختراع جدید، نرم و قابل انعطاف بوده و می‌تواند روزی در دستگاه‌های پزشکی نظیر اعضای مصنوعی یا ربات‌های نرم مورد استفاده قرار گیرد.

با پوشیدن e-skin بر روی دست خود، سنسور‌های آن با تعامل با آهنربای نزدیک در محدوده به فعالیت پرداخته و بر طبق زاویه دست شما، سطوح مختلفی از ولتاژ را تولید می‌نماید. براساس توضیحات نویسنده و محقق فیزیک و یون پرتو Gilbert Canin Bermudez، محققان نرم‌افزاری را برنامه‌ریزی کرده‌اند که به کنترل اتفاقات و زاویه‌های مختلف سنسور می‌پردازد.

به همین خاطر، کاربرانی که پوست مذکور را می‌پوشند، قادر هستند یک نور مجازی را روشن و خاموش نمایند و به تایپ نشانه‌ها بر روی صفحه‌کلید بپردازند.

براساس گفته‌های Canon Bermudez، قرار نیست این تکنولوژی جایگزین فناوری واقعیت افزوده گردد، اما با افزودن جزییات جدید، می‌تواند مکمل خوبی برای آن محسوب گردد.

هم اکنون، محققان در حال کار بر روی میدان‌های مغناطیسی در حد و اندازه آهنربای یخچال هستند، بنابراین می‌توان این طور نتیجه‌گیری کرد که مرحله بعدی این پروژه پیشرفته‌تر بوده و به کار بر روی محدوده‌هایی کوچکتر برای دستکاری و کنترل با جزییات و دقت بیشتر خواهد پرداخت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420