لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش: 7 قدم اولیه و مهم برای افزایش امنیت محصولات اپل

آموزش: 7 قدم اولیه و مهم برای افزایش امنیت محصولات اپل

 در این مطلب می‌خواهیم 7 روش برای استفاده بهتر از محصولات هوشمند را معرفی کنیم.

تحقیقات اخیر نشان داده است که در سال‌های اخیر از هر 10 کاربر، 1 نفر قربانی جرائم سایبری می‌شود. در حقیقت میزان کلاه‌برداری‌های سایبری امروزه بیست برابر سرقت‌های مختلف شده است.

از طرف دیگر مسائلی همچون کاهش سرعت آیفون‌ها و آسیب‌پذیری‌های گوناگون باعث شده تا نگرانی‌های کاربران در مورد استفاده از محصولات هوشمند و الکترونیکی زیاد شود. در این میان نباید فراموش کنید که محصولات اپل به عنوان یکی از ایمن‌ترین ابزارهای هوشمند الکترونیکی و هوشمند شناخته شده است. با این حال هنوز هم افراد ناشناس ممکن است بتوانند کارهای غیرقانونی خود را روی آن‌ها انجام دهند. با 7 روش برای افزایش قدرت و امنیت محصولات اپل همراه ما باشید.

1.سیستم عامل خود را همیشه آپدیت نگه دارید

باید به یاد داشته باشید که آپدیت‌های عرضه شده برای محصولات، لزوماً رابط کاربری را زیباتر و تعداد قابلیت‌های دستگاه‌ها را افزایش نمی‌دهند. آپدیت‌ها معمولاً دارای بسته‌های امنیتی مختلفی هستند که می‌توانند دستگاه شما را از آسیب‌پذیری‌های مختلف در امان نگه دارند.

استفاده از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل، ممکن است دستگاه شما را در برابر حفره‌های امنیتی کشف شده آسیب پذیر کند. البته بسیاری از کاربران به دلیل مسائل اخیر نظیر کاهش سرعت آیفون‌ها ترجیح داده‌اند که فعلاً دستگاه خود را به‌روزرسانی نکنند. با این حال باید به یاد داشته باشید که دستگاه آپدیت نشده می‌تواند قربانی حملات سایبری هکرها واقع شود. این مسئله شامل آیفون، آیپد و مک می‌شود.

2.رمز عبور ایمن برای دستگاه انتخاب کنید

بدون شک رمز عبور یکی از مهم‌ترین مسائلی است که یک دستگاه را در برابر نفوذ افراد ناشناس مصون نگه می‌دارد. حتی باوجود بدیهی بودن این موضوع، هنوز بسیاری از کاربران از رمزهای عبور ساده نظیر Password یا 123456 و … استفاده می‌کنند.

به همین دلیل تأکید می‌شود که از رمزهای عبور پیچیده برای دستگاه خودتان استفاده کنید. دستگاه هوشمند و حساب‌های کاربری حریم خصوصی شما است و به طور حتم علاقه به سرک کشیدن افراد مختلف در آن‌ها ندارید. پس با انتخاب رمز عبور پیچیده از نفوذ افراد ناشناس جلوگیری کنید.

3.lock-screen notifications را خاموش کنید

پس از انتخاب رمز عبور پیچیده، باید اعلان‌های صفحه قفل را خاموش کنید. بدون شک دوست ندارید که افراد مختلف به محتوای پیام‌های دوستان یا پیامک‌های بانکی شما دسترسی داشته باشند.

4.سیری را در صفحه قفل دستگاه غیرفعال کنید

سیری در حین قفل بودن دستگاه نیز می‌تواند کارهای مختلفی را انجام دهد. همین مسئله باعث می‌شود تا افراد مختلف بتوانند از طریق سیری کارهای مختلفی را در دستگاه شما انجام دهند. پس به بخش Allow Access When Locked در تنظیمات مک یا آیفون رفته و آن را خاموش کنید.

5.از حساب iCloud خودتان محافظت کنید

حساب کاربری آیکلاود هسته اصلی اطلاعات شما در حین استفاده از یک مک یا آیفون به حساب میاید. اطلاعات روزمره شما در این حساب ثبت می‌شود. پس حواستان به این حساب کاربری باشد. رمز آن را به دوستانتان ندهید و در عین حال در دستگاه‌های مختلف وارد آن نشوید. این مسئله باعث می‌شود تا احتمال نفوذ کاهش پیدا کند.

6.دستگاه‌های ناشناس و قدیمی را حذف کنید

دستگاه‌هایی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را از لیست حساب‌های کاربری‌تان حذف کنید. این کار باعث می‌شود تا دسترسی به حساب کاربری شما از طریق این دستگاه‌ها مسدود شود. اگر تصمیم به فروش یک دستگاه دارید، حتماً این کار را انجام دهید. علاوه بر این، به طور مرتب لیست دستگاه‌های متصل به حساب کاربری‌تان را چک کنید.

7. گزینه Find My iPhone را فعال کنید

قابلیت Find My iPhone در صورت گم شدن آیفون به شما کمک می‌کند تا مکان آن را از طریق GPS پیدا کنید. علاوه بر این، می‌توانید از طریق این قابلیت اطلاعات دستگاه را پاک کنید تا افراد ناشناس نتوانند به آن دسترسی داشته باشند. توصیه می‌شود تا حتماً این قابلیت را برای روز مبادا فعال کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420