لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سامانه آنلاین رجیستری تلفن‌های همراه مسافری راه اندازی شد

سامانه آنلاین رجیستری تلفن‌های همراه مسافری راه اندازی شد

 سازمان گمرک ایران به‌تازگی راه اندازی سامانه آنلاین رجیستری گوشی‌های مسافری را رسماً اعلام کرده است. این سازمان همچنین از اعطای معافیت ۸۰ دلاری به تلفن همراه مسافران ورودی خبر داده است.

به گزارش اتاق خبر اپل ان آی سی به نقل از خبرگزاری تسنیم، پروژه راه اندازی سامانه آنلاین تلفن‌های همراه مسافری با هدف دسترسی آسان مسافران و امکان خود اظهاری برای گوشی‌های مسافری از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی صورت گرفته است .

در عین حال مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با ارسال بخشنامه‌ای به گمرک‌های مستقر در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور، مهلت زمانی و نحوه ثبت نام IMEI تلفن‌های همراه مسافران ورودی در سامانه گمرک را اعلام کرد .در این بخشنامه با اشاره به نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک، چند مورد مهم ذکر شده است:

1.کلیه مسافران ورودی مکلف هستند که حداکثر ظرف ده روز از تاریخ ورود به کشور نسبت به ثبت IMEI تلفن همراه خود در سامانه مربوطه به این آدرس اینترنتی اقدام کنند.
2.مسافرین باید از طریق سامانه یاد شده با احتساب 80 دلار معافیت نسبت به پرداخت حقوق و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، مابقی ارزش گمرکی یک دستگاه تلفن همراه برای هر مسافر (بر حسب ارزش‌های گمرکی مندرج در سامانه) وفق مقررات مسافری اقدام کنند.
3.با عنایت به نامه ذکر شده، معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌المللی این آدرس اینترنتی جهت ثبت IMEI تلفن همراه راه‌اندازی شده و لینک آدرس و دستورالعمل اجرایی سامانه مذکور بر روی پورتال گمرک قابل رؤیت هست، لذا ضمن اطلاع‌رسانی تأکید کنید که اطلاعات مربوطه صرفاً در لینک مذکور درج و ثبت شود.
4.در صورت درخواست مسافر جهت انجام عملیات گفته شده، در هنگام ورود گمرک مربوطه باید از طریق لینک فوق نسبت به انجام فرآیند ثبت رجیستری اقدام نماید.
5.تأکید می‌شود با عنایت به بند 2 صورت‌جلسه یاد شده مراتب فوق به طریق مقتضی با نصب بنر، تابلو و توزیع بروشور به مسافرین ورودی و خروجی اطلاع‌رسانی و همچنین مقرر فرمایند نسبت بهاعلام مراتب به شرکت‌های هواپیمایی جهت اطلاع‌رسانی به مسافران به طریق مقتضی اقدام شود.

بر اساس این گزارش، جهت دسترسی آسان‌تر به سامانه آنلاین رجیستری گوشی‌های مسافری و استعلام شماره سریال IMEI گوشی‌های تلفن همراه وارداتی می‌توانید از مرورگر اینترنتی Google Chrome استفاده کنید . ضمن اینکه لینک ورود به این سامانه‌ها در سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir قرار داده شده است .

گفتنی است؛ از حدود دو ماه پیش طرح رجیستری با همکاری گمرک و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات و با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز وارد فاز عملیاتی شده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420