لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیفون 7 پلاس دومین گوشی پرفروش چین در سال 2017

آیفون 7 پلاس دومین گوشی پرفروش چین در سال 2017

سال گذشته محصول iPhone 7 Plus اپل، دومین گوشی هوشمند پرفروش در چین شد و براساس برخی حواشی، حتی از میزان فروش آیفون 7 نیز فراتر رفت. این موضوع نشان‌دهنده این است که قیمت، اولویت اول مشتریان چینی اپل نبوده است.

در چند سال اخیر، گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت بر بازار چین تسلط داشته‌اند، این در حالی است که گوشی‌های فوق پیشرفته و سطح بالا از شرکت‌هایی نظیر Apple، به طور معمول شاهد میزان فروش پایینی در این کشور بوده‌اند.

اما گزارش Counterpoint Research گویای این مسئله است که دستگاه 5.5 اینچی اپل با تصاحب 2.8 سهم بازار در مجموع، مقام دوم را کسب کرده است. این در حالی است که محصولR9S شرکت Oppo با سایزی مشابه، سال 2017 را با کسب سهم 3 درصدی به عنوان دستگاه شماره یک بازار موبایل چین به پایان رساند.

مدل‌های Vivo X9 و Oppo A57 به ترتیب با کسب سهم 2.7 درصدی و 2.6 درصدی مقام سوم و چهارم را کسب نمودند و قرار گرفتن آیفون 7 با نمایشگر 4.7 اینچی در مقام پنجم، گویای این مسئله است که فاکتور صفحه‌نمایش کوچکتر، از محبوبیت کمتری در میان کاربران چینی برخوردار است.

بر طبق تحقیقات و به لطف موفقیت سری آیفون7، شرکت اپل تنها برند خارجی بازار چین است که در بین 10 محصول سال 2017 این کشور قرار گرفته است.

براساس گزارشات، بخاطر پیاده‌سازی طرح کاهش قیمت محصولات اپل، میزان فروش در نیمه دوم سال بالا رفت و به واسطه آن، میزان رقابت‌پذیری این شرکت را با برند‌هایی با قیمت‌های ارزان‌تر افزایش داد.

برای مثال، محصول آیفون7 پلاس با ظرفیت 128GB از 16 درصد کاهش قیمت برخوردار شد و آنرا در زمره محصولات 900 دلاری قرار داد.

برنده این میدان برند Oppo بوده، که محصولات و استراتژی‌های قیمت‌گذاری‌اش بیشترین هماهنگی را با تقاضای مصرف‌کنندگان چینی داشته است و به همین خاطر، سال 2017 را با سه محصول مختلف در بین 10 گوشی برتر و پرفروش سال به پایان رساند.

در مقوله استراتژی محصول، شرکت Oppo بر روی قابلیت‌های سلفی و ویژگی‌های رسانه اجتماعی تمرکز کرده بود که هر دو موضوعاتی محبوب و پرطرفدار برای مشتریان چینی در محدوده گوشی‌های رده متوسط بازار با قیمت حدودی 200 تا 400 می‌باشند.

بر طبق این گزارش، تقاضای جایگزینی بالاتر و وابستگی بیشتر به اپلیکیشن‌های موبایل، رقابت شدیدی را در بازار موبایل چین به وجود آورده است که براساس میزان فروش، بزرگترین بازار فروش موبایل در دنیا محسوب می‌شود.

در این بین شرکت اپل با مدیریت ارسال تقریبی 11 میلیون آیفون در مجموع سه ماهه سوم سال، نسبت به سه ماهه سال گذشته، 40 درصد افزایش داشته و به خوبی در این حوزه عمل کرده است.

رشد قوی اپل که با عرضه دو محصول آیفون8 و 8 پلاس آغاز شد، به 6 سه ماهه متوالی کاهش فروش آیفون در منطقه پایان داد.

هنوز اطلاعاتی در مورد فروش سه ماهه چهارم سال اپل که با زمان عرضه آیفون X در چین مصادف شد، در دسترس نیست. اگرچه انتظار می‌رود که قیمت بالای این مدل و محدودیت‌های عرضه آن، برخلاف وجود هیجان زیاد در مورد گوشی‌های تمام صفحه و بدون فام، در کوتاه مدت موجب کاهش اپل رشد شده باشد.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کمپانی اپل بعد از برند‌های بومی Huawei، Vivo، Oppo و Xiaomi پنجمین تولید‌کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2017 در کشور چین به حساب می‌آید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373