لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ؛ Macintosh Plus و تکرار موفقیت کامپیوترهای مک

اپل در تاریخ؛ Macintosh Plus و تکرار موفقیت کامپیوترهای مک

 بیست و ششم دی ماه 1346 (16 ژانویه 1986) شرکت اپل از Macintosh Plus به عنوان سومین مدل از کامپیوترهای مک رونمایی کرد.

مکینتاش پلاس در حقیقت اولین محصول از سری کامپیوترهای مک بود که پس از اخراج استیو جابز از اپل تولید و عرضه می‌شد. این محصول همچنین اولین کامپیوتری به حساب میامد که اپل آن را به درگاه SCSI متصل کرده بود.

این کامپیوتر شخصی آخرین محصول موفق اپل در دوران ترک جابز از اپل به حساب میامد. پس از این محصول، شرکت اپل توانایی جلب مشتریان و خریداران را از دست داد و نتوانست همانند زمان مدیریت جابز موفقیت‌های مختلف را کسب کند. دوران حکم رانی مکینتاش پلاس به عنوان یک کامپیوتر موفق توسط اپل تنها پس از معرفی iMac G3 به عنوان اولین محصول از خانواده آیمک پایان یافت.

مکینتاش پلاس دارای یک گیگابایت رم ویک فلاپی درایو 800 کیلوبایتی بود. قیمت این محصول در زمان خودش 2600 دلار بود. این محصول در حقیقت یکی از پرچم‌داران کامپیوترهای شخصی در زمان خود به حساب میامد. این محصول یکی از خاص‌ترین تولیدات اپل بود که به کاربران امکان شخصی سازی بخش‌های مختلف سخت افزاری را می‌داد.

در حقیقت تعبیه یک مگابایت حافظه رم باعث شده بود این محصول قدرت و سرعت بسیار بالایی برای اجرای نرم افزارهای قدیمی آن زمان داشته باشد. تنها دو سال پیش از عرضه این محصول، اولین نسخه کامپیوترهای مکینتاش دارای 128 کیلوبایت رم بود. البته اپل بعدها نسخه‌ای از این محصول را با 4 مگابایت رم نیز به دنیا عرضه کرده بود.

مکینتاش پلاس در حقیقت یکی از حلقه‌های مهم در زنجیره تکامل کامپیوترهای شخصی به حساب میاید. این کامپیوتر یکی از نمونه‌های موفق ایده استیو جابز بود. جابز همواره بر این عقیده بود که افراد باید بدانند که چرا به کامپیوترهای شخصی نیاز دارند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373