لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

متهم شناخته شدن اپل در آمریکا بر سر مسئله باگ‌های Meltdown و Spectre

متهم شناخته شدن اپل در آمریکا بر سر مسئله باگ‌های Meltdown و Spectre

براساس اسناد دادگاهی که توسط MacRumors مورد بررسی قرار گرفته، کمپانی اپل با نخستین دعوی حقوقی خود در مورد مشکلات اخیر Meltdown و Spectre در آمریکا روبرو شد، اگرچه این دسته از آسیب‌پذیری‌ها تقریبا بر روی همه کامپیوتر‌ها و دیگر دستگاه‌ها نیز یافت شده بودند.

Meltdown و Spectre آسیب‌های جدی مبتنی بر سخت‌افزار هستند که از مکانیسم اجرای احتمالی پردازنده سواستفاده می‌کنند و به هکر‌ها این اجازه را می‌دهند تا به اطلاعات حساس و مهم دسترسی پیدا کنند.

با احتساب پچ‌ها و مکمل‌های کاهش‌دهنده‌ای که از قبل برای این مشکل عرضه شده است، همه پردازنده‌های مدرن برندهایی نظیر Intel، ARM، AMD و Nvidia تحت تاثیر این باگ‌ها قرار گرفته‌اند.

Anthony Bartling و Jacqueline Olson یک شکایت گروهی را علیه شرکت اپل در هفته گذشته به دادگاه سن‌خوزه در آمریکا تسلیم کرند، این شکوائیه از طرف همه خریداران دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های مبتنی بر ARM است که توسط اپل طراحی شده، لازم به ذکر است که محدوده وسیع این دستگاه‌ها، شامل پردازنده‌های A4 تا A11 Bionic استفاده شده در دستگاه‌هایی نظیر آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و اپل تی وی می‌شود.

این شکایت ادعا می‌کند که کمپانی اپل درباره عیوب طراحی به وجود آورنده آسیب‌پذیری‌های Meltdown و Spectre از خرداد ماه 96 (ژوئن 2017) باخبر بوده و توانایی این را داشته که خیلی سریع‌تر و بی‌درنگ، جزییات مشکل به وجود آمده را برای عموم افشا نماید.

گزیده‌ای از شکایت:

کمپانی ARM Holdings PLC که جواز معماری ARM را به اپل داده، این موضوع را تایید کرده که در ماه ژوئن 2017 توسط Google Project Zero، از این آسیب‌پذیری امنیتی مطلع گردیده و سریعا این مسئله را به شرکت‌های دارای مجوز معماری‌اش که شامل اپل ( که وظیفه طراحی بخش آسیپ‌پذیری امنیتی پردازنده بر عهده خودشان است) نیز می‌شود، اطلاع داده است.

این شکایت همچنین این موضوع را نیز اضافه کرده که: اینکه اپل بتواند بدون افت سرعت و راندمان 5 تا 30 درصدی دستگاه‌ها، کاملا و به اندازه کافی به انتشار رفع عیب‌های باگ‌های Meltdown و Spectre بپردازد، امری غیر محتمل است.

شرکت اپل اخیرا به مشکل Meltdown در نسخه macOS High Sierra 10.13.2 و iOS 11.2 خود رسیدگی کرده، این در حالی است که پچ رفع عیب و کاهش‌دهنده تاثیر Spectre نیز در آپدیت تکمیلی macOS 10.13.2 و iOS 11.2.2 در اوایل این هفته معرفی شد.

همچنین رفع عیب این آسیب‌پذیری‌ها در نسخه‌های قدیمی‌تر macOS و OS X نیز انجام شده است.

برخلاف ادعای مشکوک یکی از توسعه‌دهندگان مبنی بر اینکه پچ مکمل Spectre موجب کاهش شدید عملکرد آیفون 6 می‌شود، شرکت اپل این طور عنوان کرد که تست‌های صورت گرفته و انجام بنچ‌مارک‌هایی نظیر Speedometer و ARES-6 و JetStream ، نشان‌دهنده این موضوع است که رفع عیب اعمال شده تاثیر کمی، معادل 2.5 درصد را بر بازده دستگاه اعمال می‌کند.

انتظار می‌رود که حداقل 100 کاربر به عنوان بخشی از این دعوی فعال باشند و چنانچه پرونده به میز محاکمه برسد، مجموع مبلغ جبران خسارات به عنوان مجازات، فراتر از 5 میلیون دلار خواهد بود.

شکایت‌های قانونی پایین‌آمدن سرعت آیفون رو به افزایش است

دعوی‌های قانونی از شرکت اپل، در مورد مقصر شناختن این کمپانی مبنی بر پایین آوردن عمدی سرعت مدل‌های قدیمی آیفون، یا ناموفق بودن در زمینه افشای جزییات تغییرات مدیریت نیرو که از iOS 10.2.1 اعمال شد، همواره در حال افزایش است.

براساس اسناد دادگاهی جمع‌آوری شده توسط MacRumors در کشور آمریکا، کمپانی کوپرتینویی تا تاریخ 25 دی ماه ‏( 15 ژانویه( حداقل با 39 شکایت گروهی روبرو شده است.

مجموع شکایت‌های دیگر از این شرکت نیز در کشور‌های فرانسه، اسرائیل، روسیه، کره، ویتنام و کانادا بالغ بر 45 دعوی قانونی می‌باشد.

بسیاری از پرونده‌های حقوقی اپل تقاضای جبران خسارت همه کاربران آیفونی که با کاهش سرعت و عملکرد روبرو شده‌اند، ارائه باتری جایگزین رایگان، بازپرداخت به مشتریانی که مدل جدیدی از آیفون را خریده‌اند و دادن اطلاعات بیشتر در نسخه‌های iOS درباره وضعیت سلامت باتری را دارد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420