لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آزمایش جدید Skype در زمینه مکالمات خصوصی

آزمایش جدید Skype در زمینه مکالمات خصوصی

براساس گزارشات رسیده، شرکت مایکروسافت در حال آزمایش یک ویژگی جدید به نام end-to-end encrypted chat conversations برای اپلیکیشن Skype است که با استفاده از سیگنال پروتکل استاندارد Open Whisper Systems، امنیت بیشتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

این شرکت قابلیت آزمایشی مذکور را در یک بلاگ پستی با نام Private Conversation معرفی کرد. قرار است این ویژگی برای تمام کاربرانی که از Skype Insider نسخه ( 8.13.76.8) بر روی ویندوز، مک، لینوکس،اندروید یا iOS بهره می‌برند قابل دسترس باشد. اگر چه لازم به ذکر است که کاربران تنها قادر به استفاده از ویژگی private chat با افراد دیگر با همان نسخه Insider خواهند بود. این رمزگذاری، بخش‌های چت، فایل‌ها و پیام‌های صوتی را پوشش خواهد داد، اما شامل تماس‌های صوتی و ویدیویی نمی‌گردد.

پیش از این، اپلیکیشن Skype چند سطح از رمزگذاری را برای محافظت از کانال ارتباطی خود عرضه کرده بود. اما رمزگذاری end-to-end فرآیندی امن‌تر است.

این بدین معنی است که محتوای پیام‌ها تنها توسط فرستنده و گیرنده قابل خواندن است؛ و آنها در سرور‌های مایکروسافت قرار نمی‌گیرند. البته این اطلاعات با روش‌های دیگر جدا نمی‌گردند، اما باز هم نسبت به بیشتر متدهای چت آنلاین، روشی ایمن‌تر به حساب می‌آیند.

چنانچه ویندوز این ویژگی را در نسخه اصلی Skype بیاورد، این اپیکیشن نیز به پلتفرم‌های چت نظیر Facebook Messenger، Apple iMessage و WhatsApp در زمینه ارائه رمزگذاری end-to-end خواهد پیوست.

منتقدان بر این باورند که همانند پیاده‌سازی قابلیت مکالمات خصوصی شرکت فیسبوک، این سطح بالای امنیتی، کاربران کمی را جذب خود خواهد کرد. البته این نسخه هنوز در حالت بتا قرار دارد و شرکت مایکروسافت ممکن است تا عرضه نسخه نهایی تغییراتی در آن بدهد، پس باید منتظر بود و دید که به چه اندازه این ویژگی‌ جدید، موجب رضایت مشتریان برنامه Skype می‌گردد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420