لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش: چگونه میزان مصرف اینترنت در آیفون را کاهش دهیم؟

آموزش: چگونه میزان مصرف اینترنت در آیفون را کاهش دهیم؟

 استفاده از اینترنت با حجم ترافیکی محدود همواره باعث به وجود آمدن چالش‌های گوناگون برای کاربران می‌شود. در این میان، مصرف اینترنت همراه سیم کارت معمولاً خرج بیشتری نسبت به اینترنت وای فای روی دست کاربران می‌گذارد. به همین دلیل توصیه می‌شد تا از ترفندهای مختلف برای کاهش مصرف اینترنت همراه استفاده کنید.

مصرف داده‌های خود را مرتباً چک کنید

چک کردن مرتب میزان مصرف اینترنت همراه از جمله کارهایی است که معمولاً کاربران علاقه‌ای به انجام آن ندارند. با این حال این کار در بسیاری از مواقع می‌تواند بیشترین کمک را برای مدیریت مصرف اینترنت کند. کافی است اپلیکیشن رسمی اپراتور خود را از وب سایت رسمی دریافت و نصب کرده و از طریق آن میزان مصرف اینترنت خود را بررسی کنید.

علاوه بر این، می‌توانید با مراجعه به Settings > Cellular به زیر شاخه Cellular Data Usage رفته و میزان مصرف اینترنت خود را در چند ماه اخیر ببینید.

البته شاید اعداد و ارقام نشان داده شده در این بخش بسیار عجیب و گمراه کننده باشد! چرا که این بخش به طور خودکار ریست نمی‌شود و شما باید آن‌ها را به صورت دستی تنظیم کنید. پیشنهاد می‌شود در قسمت Current Period از ابتدای هر ماه یا هر زمانی که بسته اینترنت خریداری می‌کنید، Reset Statistics را زده و از آن زمان اطلاعات مصرف هر اپلیکیشن را ردیابی کنید.

در بخش Settings > Cellular به طور کامل می‌توانید میزان مصرف اینترنت هر یک از اپلیکیشن‌ها را ببینید. در این بخش همچنین می‌توانی میزان مصرف هر یک از اپلیکیشن‌ها محدود کنید. توصیه می‌شود که اپلیکیشن‌های پر مصرف نظیر اپ استور و اینستاگرام را برای اینترنت سیم کارت محدود کنید.

علاوه بر این، شما می‌توانید از داخل برخی از اپلیکیشن‌ها دسترسی به اینترنت موبایل را محدود کرده و تنها اجازه دانلود از طریق اینترنت وای فای را به آن‌ها بدهید.

Background App Refresh را خاموش کنید!

از iOS 7 به بعد اپل به برخی از اپلیکیشن‌ها اجازه دانلود خودکار محتوا را می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود تا به صورت خودکار اپلیکیشن‌ها همواره داده‌های مختلف را دانلود کنند. این قابلیت نه تنها به میزان مصرف اینترنت شما آسیب میزند، بلکه عمر دوام باتری دستگاه شما را نیز کاهش می‌دهد.

پس به Settings > General > Background App Refresh مراجعه کرده و اپلیکیشن‌ها پرمصرف را در این بخش خاموش کنید.

همگام سازی مخاطبین، ایمیل و تقویم را به صورت موقت خاموش کنید

آیفون به طور مرتب حساب‌های کاربری شما را بررسی می‌کند. این مسئله باعث می‌شود تا مصرف اینترنت دستگاه شما به طور مرتب کاهش پیدا کند. به همین دلیل می‌توانید به تنظیمات Settings > Mail > Accounts > Fetch New Data رفته و همگام سازی‌ها از حالت خودکار بردارید. این مسئله به بهینه سازی مصرف اینترنت شما کمک خواهد کرد.

البته فراموش نکنید که این کار باعث می‌شود تا آیفون به صورت خودکار ایمیل‌ها را به شما نشان ندهد.

در مواقع غیرضروری اینترنت دستگاه را خاموش کنید

این کار نه تنها باعث کاهش مصرف اینترنت شما می‌شود، بلکه به آیفون کمک می‌کند تا زمان بیشتری را با یک شارژ کامل باتری دوام بیاورد. در مواقعی که نیازی به استفاده از اینترنت ندارید، اینترنت دستگاه خودتان را خاموش کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373