لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ریبوت‌شدن پردازنده‌های قدیمی با پچ Spectre اینتل

ریبوت‌شدن پردازنده‌های قدیمی با پچ Spectre اینتل

با عمومی شدن مشکل باگ‌های خبرساز غول دنیای پردازنده‌ها، شرکت اینتل برای محافظت از چیب‌های تولیدی خود در برابر باگ‌های Meltdown و Spectre به مشکل برخورده است.

براساس ایمیل ارسالی به خبرگزاری The Wall Street Journal، این کمپانی اخیرا به مشتریان خود در مورد سه اشکال مشخص در آپدیت فریمور اخیرش هشدار داده و به کاربران پیشنهاد کرده که از نصب آن خودداری نمایند.

برطبق بیانیه اخیر اینتل، این مشکل ممکن است موجب ریبوت شدن سیستم‌های دارای چیپ‌های نسبتا قدیمی Haswell گردد.

این شرکت از خرداد ماه (ژوئن) از مشکلات Spectre خبر داشته، اما بازنویسی فریمور پردازنده در جهت رفع آسیب‌پذیری‌ آن، چالشی به مراتب سخت و عظیم برای این کمپانی بوده است.

بنابر ادعاها، شرکت اینتل قرار است با اعمال پچ‌های مکمل در تاریخ 25 دی ماه (15 ژانویه)، از 90 درصد پردازنده‌های تولیدی‌اش در پنج سال اخیر محافظت نماید، اما مشکلات تکنیکی، صدمات زیادی را به این مکمل‌های اصلاحی وارد کرده است.

اوایل این هفته، شرکت مایکروسافت بعد از باخبر شدن از بوت نشدن برخی از کامپیوتر‌ها، مجبور به توقف استقرار پچ‌های باگ Spectre پردازنده‌هایAMD شد.

فرایند ترمیمی ( Patching ) فریمور CPU، به عنوان سخت‌ترین عملیات بازیابی Spectre به حساب می‌آید و حتی به نسبت استقرار پچ‌های سیستم‌عامل و مرورگری که طی هفته‌ گذشته اعمال شده بود، عملیاتی چالش‌برانگیزتری است.

همچنین به احتمال زیاد این پچ مکمل موجب پایین آوردن سرعت کامپیوتر‌ها خواهد شد، البته هنوز میزان تاثیر آن بر عملکرد کلی کامپیوتر‌ها مشخص نشده است.

بنچ‌مارک‌های اخیر اینتل نشان‌دهنده این موضوع هستند که کمتر از 5 درصد از پردازنده‌ها دچار افت سرعت شده‌اند‌، اما لازم به ذکر است که آزمایش‌های مذکور شامل پردازنده‌های Haswell و گزارش مشکلات آن نمی‌گردد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420