لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بدافزار OSX/MaMi کامپیوترهای مک را مورد هدف قرار داده است

بدافزار OSX/MaMi کامپیوترهای مک را مورد هدف قرار داده است

نخستین بدافزار مخفی سال 2018، با هدف قرار دادن کامپیوتر‌های مک، در این هفته کشف شد.

محققان امنیتی طی چند روز اخیر، طلاعاتی را در مورد بدافزار جدید OSX/Mami برملا کرده‌اند و براساس شواهد موجود، بدافزار مذکور بسیار شبیه بدافزار DNSChanger سال 2012 است که میلیون‌ها کامپیوتر را آلوده ساخت.

در یک پست وبلاگ،Patrick Wardle هکر ex-NSA جزییاتی در مورد بدافزار جدید ارائه کرده و این طور عنوان نموده که بدافزار OSX/Mami می‌تواند توسط هکر‌ها برای دزدیدن اطلاعات شخصی قربانیان مورد استفاده قرار گیرد. او در ادامه گفته‌هایش به این موضوع نیز اشاره کرده که در حال حاضر، آنتی ویروس‌های فعلی بازار توانایی شناسایی این آلودگی را ندارند.

Wardle این طور نوشته که OSX/MaMi مشخصا بدافزاری پیشرفته به حساب نمی‌آید، اما این توانایی را دارد که سیستم های آلوده را به شیوه‌های مخرب و ماندگاری تغییر ‌دهد.

با نصب یک مجوز جدید روت و ربودن سرور‌های DNS، هکر‌ها می‌توانند انواع عملیات و اقدامات نابکارانه‌ای نظیر ترفند man-in-the-middle’ing traffic (برای دزدیدن اطلاعات مهم و معتبر) و یا تزریق تبلیغ‌های ناخواسته را به اجرا در بیاورند.

هنوز مشخص نشده که چه کسی مسبب بدافزار OSX/MaMi است و یا اینکه چگونه پخش شده گردیده است. البته پیش‌بینی می‌شود که روش‌های توزیع آن از طریق اجرای mil phishing و حملات پیوست‌های ایمیل صورت گرفته باشد.

برای اطلاع از آلوده بودن و یا پاک بودن دستگاه خود نسبت به این بدافزار، می‌توانید به بخش System Preerences بروید و ببینید آیا تنظیمات DNS شما به 82.163.143.135 و 82.163.142.137 تغییر کرده است یا خیر

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420