لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تاثیر زیاد باگ Spectre در عملکرد آیفون

تاثیر زیاد باگ Spectre در عملکرد آیفون

بنچ‌مارک‌های اخیر نشان‌دهنده این موضوع است که آپدیت‌های جدید اپل، به شدت بر سرعت و راندمان برخی از دستگاه‌های اپل تاثیرگذار بوده است. امتیاز‌ها حتی در برخی از تست‌ها، به عدد 56 درصد نیز سقوط داشته است.

گزارشهای اخیر این موضوع را هشدار داده بودند که برطرف‌سازی مشکل باگ‌های Meltdown و Spectre، به کاهش عملکرد پردازنده‌ها می‌انجامد.

پیگیر تلاش‌های اپل برای برطرف ساختن هر چه سریع‌تر این مشکل در آذر ماه 96 ( دسامبر)، این شرکت طی بیانیه‌ای در مورد باگ‌های مذکور، این طور عنوان کرد که هیچ کاهش قابل توجهی را در عملکرد دستگاه‌های مبتنی بر macOS و iOS ندیده است.

اما متاسفانه این موضوع برای تمام کاربران صدق نمی‌کند و خلاف آن ثابت شده است.

برطرف‌سازی باگ Spectre، برابر با مرگ عملکرد بهینه آیفون 6

Melvin Mughal موسس WeCure و ناشر بلاگ Melv1n، آزمایش عملکرد آیفون 6 را پیش و بعد از آپدیت به iOS 11.2.2، اجرا کرده است. سخت‌افزار استفاده‌شده در هر دو آزمایش یکی بوده ( هیچ تعویض باتری برای دستگاه صورت نگرفته) و هیچ برنامه‌ای در حال اجرا نبوده است.

Mughal متوجه این موضوع شد که امتیازهای هر دو بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بعد از نصب iOS 11.2.2، به شدت کاهش داشته است. دستگاه آزمایش‌شده در تست اولیه پیش از آپدیت، به ترتیب امتیاز‌های 1561 را در بخش تک هسته‌ای و 2665 را در بخش دو هسته‌ای کسب نمود.

این اعداد و ارقام با آپدیت به iOS 11.2.2، به طور غیرقابل باوری به 924 و 1616 سقوط کردند.

امتیازهای تست‌های مشخصی نظیر اجرای HTML5 و SQLite نیز با کاهشی عجیب به 56 درصد رسید.

ضرورتی با عواقب بد

براساس گفته‌های Mughal،این آمار همگی به یک جواب منتهی می‌شود، گوشی آیفون6 او دچار رکود شدیدی در تمامی بخش‌های ممکن شده است.

هنوز نتیجه تاثیر بروز‌رسانی iOS 11.2.2 برای دیگر دستگاه‌های iOS، در هاله‌ای از ابهام است. با در نظر گرفتن این موضوع که Mughal تنها یک آیفون 6 را مورد آزمایش قرار داده، نمی‌توان نتیجه بدست آمده را به صورت دقیق برای تمامی دستگاه‌های iOS لحاظ کرد.

ممکن است فاکتور‌های دیگری نیز در این آزمایش‌ها دخیل باشند و برای بدست آمدن نتایجی دقیق‌تر، مطمئنا نیاز به آزمایش بر روی مقیاس وسیع‌تری از دستگاه‌های iOS اپل خواهد بود.

Mughal نیز این موضوع را تایید کرده که دیگر دستگاه‌ها، راندمانی مشابه را بعد از اجرای تست از خود نشان داده‌اند و هیچ تغییر محسوسی در آنها مشاهده نشده است.

به هر حال شما نمی‌توانید از آپدیت iOS 11.2.2 اجتناب کنید. Mughal این طور عنوان کرده که بروز‌رسانی حال حاضر اپل، ضرورتی است که عواقب احتمالی بدی هم در پی خواهد داشت، اما به منظور اطمینان از امنیت تمام و کمال دستگاه‌های آیفون و آیپد خود، میبایست این آپدیت را نصب نمایید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420