لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ؛ آیپاد به مهم‌ترین محصول اپل تبدیل شد!

اپل در تاریخ؛ آیپاد به مهم‌ترین محصول اپل تبدیل شد!

 23 دی 1383 (12 ژانویه 2005) اپل گزارش مالی سه ماهه اول سال جدید خود را اعلام کرد. در این گزارش مشخص شده بود که افزایش میزان تقاضای آیپاد و سرویس‌های زیر مجموعه آن، سود بسیار زیادی را برای اپل در پی داشته است.

اپل در آن بازه زمانی بیش از 10 میلیون آیپاد به فروش رسانده بود. در حقیقت این محصول، همان‌طور که استیو جابز می‌گفت، صنعت موسیقی را متحول کرده بود و اپل بیشترین میزان درامد خود در طول تاریخ کاری خودش را تجربه کرده بود.

البته درآمد شگفت انگیز اپل، حاصل از قبول یک ریسک بسیار بزرگ بود. اپل تا قرن بیستم به عنوان یک تولید کننده کامپیوترهای شخصی شناخته شده بود. هیچ کس تصورش را نمی‌کرد که این شرکت به سمت تولید محصولات همراه نظیر ام پی 3 پلیر یا بعدهای تلفن هوشمند برود. جالب‌تر اینکه بسیاری بر این باور بودند که اپل در این مسیر موفق نخواهد شد.

جابز با هدایت اپل به سمت تولید آیپد در سال 2001، نه تنها باعث افزایش روند سوددهی این شرکت شد، بلکه صنعت موسیقی را نیز تغییر داد. در حقیقت، تولید و توسعه آیپادها و بعدها آیفون، باعث اشتغال‌زایی بسیاری در سراسر جهان شد. سرمایه داران اپل از سال 2001 به بعد، هرگز دوران تلخ دهه 1990 را تجربه نکردند و در عین حال اپل به قدرتمندترین کمپانی دنیا تبدیل شد.

از طرف دیگر، گسترش فرمت‌های دیجیتالی برای موسیقی، نگرانی‌های زیادی را در زمینه نقض قانون کپی رایت برای استودیوها و هنرمندان به وجود آورده بود.! عرضه آیپاد و در کنار آن سرویس آیتیونز باعث شده تا فرمت‌های دیجیتالی، به ابزاری مناسب برای عرضه قانونی موسیقی تبدیل شوند.

اپل در ژانویه 2005 اعلام کرد که در سه ماهه پایانی سال گذشته بیش از 3.49 میلیارد دلار فروش داشته است. این رقم در مقایسه با فروش 2 میلیاردی سال قبل، بیش از 75 درصد رشد را به خود دیده بود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420