لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ؛ آیپاد محصولی از اچ پی

اپل در تاریخ؛ آیپاد محصولی از اچ پی

18 دی 1382 (8 ژانویه 2004) شرکت اپل با همکاری اچ پی از نسل جدید آیپاد خود در نمایشگاه CES 2004 رونمایی کرد.

این محصول توسط Carly Fiorina، مدیر عامل اجرایی اچ پی رونمایی شد. نمونه اولیه این محصول به رنگ اصلی برند اچ پی، یعنی آبی تولید شده بود. آیپاد تولید شده توسط اچ پی در اواسط همان سال به بازار آمد؛ با این حال نتوانست موفقیت آیپاد‌های دیگر را تکرار کند.

همکاری اپل و اچ پی زیاد موفقیت‌آمیز نبود. با این حال رابطه این دو شرکت داستانی طولانی دارد. کار در شرکت اچ پی یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای استیو جابز در دوران نوجوانی بود. او حتی برای مدتی کوتاه در این شرکت به عنوان کارآموز کار کرده بود و اچ پی حتی پس از آن نیز استیو وزنیاکرا برای مدتی مشخص استخدام کرده بود.

با این حال همکاری این دو شرکت دوام زیادی نداشت. استیو جابز همیشه روی برند سازی و لایسنس محصولات و اختراع‌های اپل حساس بود اما آیپاد ساخته شده توسط اچ پی، اولین باری بود که این شرکت محصول سخت افزاری خود را با برند یک شرکت دیگر تولید می‌کرد. البته نباید فراموش کرد که اپل یک بار دیگر نیز لایسنس آیتیونز را برای تولید تلفن همراه Rokr به موتورولا اعطا کرده بود.

البته استراتژی استیو جابز برای ساخت آیپاد با برند اچ پی، بسیار هوشمندانه بود. جابز مخالف توسعه آیتیونز روی ویندوز بود و همین مسئله باعث شده بود تا فقط کاربران کامپیوترهای مک توان استفاده از آیپاد را داشته باشند که همین سیاست روی میزان فروش آیپاد تأثیر منفی گذاشته بود.

جابز تصمیم داشت تا آیتوینز را تنها در کامپیوترهای ویندوزیِ اچ پی توسعه دهد. بر همین اساس، سری دستگاه‌های Pavilion و Compaq اولین دستگاه‌های ویندوزی بودند که می‌توانستند از طریق آیتیونز، موسیقی را به آیپاد انتقال دهند. جابز بر این باور بود که این کار یک معامله برد-برد برای اپل و اچ پی است.

با این حال این محصول موفقیت زیادی نداشت و اپل پس از مدتی کوتاه مجبور به عرضه عمومی آیتیونز برای کامپیوترهای ویندوزی شد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373