لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا همکاری مشترک اینتل و AMD باعث تحول در دنیا مک بوک‌ها خواهد شد؟

آیا همکاری مشترک اینتل و AMD باعث تحول در دنیا مک بوک‌ها خواهد شد؟

دو شرکت اینتل و AMD همکاری خود برای ساخت تراشه‌ای ترکیبی را شروع کرده‌اند. بر همین اساس، قرار است کامپیوترهای شخصی آینده، با تراشه‌هایی مجهز به پردازنده مرکزی Core i5 یا Core i7 به همراه پردازنده‌های گرافیکی Radeon تولید خواهد شد.

اینتل و AMD تا پیش از این و مشخصاً در ماه نوامبر سال 2017 از همکاری آینده خود برای ساخت این چیپ‌ها پرده برداشته بودند و حالا این دو شرکت در جریان CES 2018 اولین نتیجه همکاری خود را نشان داده‌اند. اولین محصول همکاری جدید این دو شرکت شامل تراشه‌های ترکیبی مجهز به پردازنده Core i5 و Core i7 با پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX Vega M است که در آن‌ها 4 گیگابایت HMB2 VRAM به صورت آنبرد تعبیه شده است.

چیپ‌ها ترکیبی پردازنده مرکزی و گرافیکی مدت زیادی است که توسط هر دو کمپانی تولید می‌شود. این در حالی است که بازار مصرف کنندگان، اینتل را به عنوان تولید کننده پردازنده‌های مرکزی بهتر و همچنین AMD را به عنوان تولید کننده پردازنده‌های گرافیکی بهتر می‌شناسند. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های تولید کننده تجهیز‌ات کامپیوتری مجبور به استفاده از دو پردازنده گرافیکی مجزا در دستگاه بشوند تا در عین کاهش مصرف باتری، بازدهی را در مواقع ضروری افزایش دهند.

با این حال تراشه‌های جدید می‌توانند قدرت پردازش مرکزی و گرافیکی بهتری را برای دستگاه‌ها ارائه دهند و در عین حال بازدهی را برای انجام کارهای سنگین نظیر اجرای بازی بهبود بخشند.

در عین حال پیش بینی می‌شود که اپل به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه تولید محصولات کامپیوتری، اقدام به استفاده از این چیپ در سری‌های 2018 مک بوک پروها کند. گفتنی است که اپل تا پیش از این از تراشه‌های ترکیبی اینتل مجهز به پردازنده گرافیکی Intel Iris و Inel HD استفاده می‌کرد تا مصرف انرژی را کاهش و بازدهی را افزایش دهد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420