لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

باگ‌های جدید دستگاه‌های مک و آی او اس را تهدید می‌کند

باگ‌های جدید دستگاه‌های مک و آی او اس را تهدید می‌کند

شرکت اپل طی بیانیه‌ای در روز پنج‌شنبه این موضوع را تایید کرد که تمام کامپیوترهای مک و دستگاه‌های iOS، شامل معایب پردازشی Meltdown و Spectre می‌شوند. این موضوع اخیرا موجب سرگردانی و آشفتگی در حوزه کامپیوتر شده و به همین خاطر، این شرکت را مجبور به تعجیل در ترمیم سیستم‌عامل و زیرساخت‌های پردازشی فضای ابری، در بالاترین سطح ممکن کرده است.

همه سیستم‌های مک و دستگاه‌های iOS شامل این مشکل به وجود آمده می‌شوند، اما هنوز هیچ‌گونه خبری مبنی بر سوء استفاده از دستگاه‌ مشتریان به میان نیامده است. این کمپانی در بلاگ خبری خود، موضوع را این طور بیان کرده:

از آنجایی که هرگونه سوء استفاده از طریق این باگ، نیازمند یک بدافزار مخرب لود شده بر روی کامپیوتر مک یا دستگاه آی او اس شماست، ما به کاربران پیشنهاد می‌کنیم که تنها از منابع مطمئنی نظیر اپ‌استور، برنامه‌های خود را دانلود نمایند.

به نقل از اپل

شرکت اپل یکی از آخرین کمپانی‌هایی بود که درباره باگ‌های Meltdown و Spectre بیانیه صادر کرد. البته پیش از این نیز اکثر کاربران و صاحب نظران بر این اعتقاد بودن که بخاطر استفاده این شرکت از چیپ‌های شرکت‌های تولید‌کننده پردازنده نظیر Intel و ARM در دستگاه‌هایش، محصولات این کمپانی نیز تحت‌تاثیر این مشکل قرار خواهند گرفت.

شرکت اپل در ادامه این طور عنوان کرد که با انتشار بسته‌های آپدیت iOS 11.2 ، macOS 10.13.2 و tvOS 11.2 برخی از پیامدهای منفی بالقوه باگ Meltdown را که به طور انحصاری مربوط به محصولات اینتل می‌شود، کاهش داده است.

این کمپانی قصد دارد با فرستادن پچ‌ها و بسته‌های بروز‌رسانی برای مرورگر Safari کامپیوتر macOS و دستگاه‌های iOS، به این محصولات در زمینه دفاع بهتر در مقابل باگ Spectre کمک نماید. این باگ به راحتی قابل بهره‌برداری است و دستگاه‌هایی با پردازشگر‌های شرکت اینتل، AMD و ARM در معرض خطر آن قرار دارند.

اپل بر این موضوع تاکید کرد که اپل واچ‌های این شرکت تحت هیچ شرایطی تحت تاثیر باگ Meltdown قرار نمی‌گیرند. همچنین اپل طبق گزارش bloomberg در بیانیه‌ای مجزا عنوان کرد که محصول اپل واچ نسبت به باگ Spectre نیز مصون است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373