لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تیم کوک در برابر استیو جابز؛ کدام یک مدیر موفق‌تری هستند؟

تیم کوک در برابر استیو جابز؛ کدام یک مدیر موفق‌تری هستند؟

 فعالیت تیم کوک به عنوان مدیرعامل اجرایی اپل، یکی از موفق‌ترین دوره‌های شرکت اپل در طول چهار دهه اخیر را رقم زده است. با این حال مسائل مختلف باعث شده تا بسیاری از تحلیلگران او را به عنوان مدیری نالایق بشناسند.

برخلاف تصور عموم، استیو جابز تنها مدیرعامل اجرایی اپل تا سال 2011 نبوده است بلکه او در بین سال‌های 1985 تا 1997 از این شرکت اخراج شد و مدیران مختلفی در این دوران سکان هدایت اپل را در دست گرفتند. افرادی نظیر جان اسکالی و گیل آملیو از جمله افرادی هستند که به عنوان نالایق‌ترین مدیران اپل شناخته می‌شوند و تنها استیو جابز توانست اپل را به یک شرکت پول‌ساز تبدیل کند.

با این توصیف، یک سؤال مهم وجود دارد و آن‌هم اینکه آیا تیم کوک نیز یک مدیر نالایق است و مدیریت وی در طول شش سال گذشته ضعیف بوده است؟

اتفاقاتی نظیر تأخیر در عرضه محصولات، طراحی خاص مک بوک‌ها و همچنین رسوایی اخیر در مورد کاهش سرعت آیفون‌ها باعث شده تا بسیاری، در مورد موفقیت مدیریت تیم کوک شک کنند.

در این میان محصولاتی نظیر هوم پاد، ایرپادز و آیفون 10 همگی با تأخیر در عرضه مواجه شده‌اند و جالب اینجا است که تأخیر، یکی از مهم‌ترین عواملی است که اپل همواره در دوران استیو جابز از آن دوری می‌کرد.

جابز و کوک هر دو بیش از 70 محصول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در دوران مدیریت خود معرفی کردند. این در حالی است که در دوران جابز از هر سه محصول معرفی‌شده تنها یک محصول با تأخیر طولانی بیش از 1 تا 3 ماه مواجه می‌شد، اما در دوران کوک تا به امروز 5 محصول با تأخیر بیش از 3 ماه مواجه شده‌اند.

در عین حال باید اشاره کرد که تیم کوک، حتی با وجود تأخیرهای متعدد در عرضه محصولات توانسته درآمد اپل را افزایش دهد. در دوران جابز فروش آیفون‌ها هرگز بیش از 40 میلیون واحد نرسیده بود. جالب است بدانید که اپل در سال 2015 بیش از 231 میلیون واحد آیفون به مردم فروخت.

به طور کل، می‌توان به این نتیجه رسید که تیم کوک در برخی از موارد مدیریتی، از استیو جابز ضعیف‌تر است. علاوه بر این؛ کوک شخصیت کاریزماتیک استیو جابز را برای برند اپل ندارد. با این حال، او توانسته اپل را در حالت سوددهی نگه دارد. این مسئله به معنای آن است که کوک از مدیران دیگر اپل نظیر جان اسکالی و گیل آملیو بهتر عمل کرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420