لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فروش 6 میلیونی اسپیکر‌های خانگی گوگل

فروش 6 میلیونی اسپیکر‌های خانگی گوگل

اخیرا شرکت گوگل طی پستی در وبلاگ خود، موفقیت اسپیکر‌های خانگی خود را این‌طور عنوان کرد: از زمان آغاز تحویل محموله Google Home Mini از مهر ماه (اکتبر 2017)، بیش از یک دستگاه در هر ثانیه فروش رفته است. این بدین معنی است که از 19 اکتبر تا پایان دیروز، شرکت گوگل حداقل 6.73 میلیون اسپیکر فروخته است.

چیزی که این شرکت در موردش صحبتی به میان نیاورد، این موضوع بود که میزان فروش اسپیکر‌های Home، Home Mini و Home Max به‌ صورت جداگانه چقدر بوده است. البته پیش‌بینی آن چندان سخت نیست. از آنجایی که محصول Home Mini در فصل تعطیلات با قیمت 29 دلار به فروش می‌رسید، مطمئنا محبوبترین محصول این آمار می‌باشد. Home Max در اواسط آذر ماه ( دسامبر) با قیمت 399 دلار رونمایی شد و به همین خاطر درصد کمی از این فروش میلیونی به آن تعلق می‌گیرد.

سوال دیگر این است که آیا این میزان فروش برای شرکت گوگل، پولساز هم بوده است؟ این طور به نظر می‌رسد که کمپانی گوگل برخلاف تصور مردم، حتی مقداری پول به ازای هر دستگاه Home Mini از دست داده است.

براساس گزارشی از خبرگزاری Reuters، طبق تحلیل‌های صورت ‌گرفته، اجزای این محصول به تنهایی بدون در نظر گرفتن هزینه توسعه، پشتیبانی، تبلیغات، ارسال و موارد دیگر، معادل 26 دلار خرج برداشته است.

البته این شرکت زمان زیادی است که در این کسب و کار حضور دارد و به خوبی می‌داند که چگونه عمل کند. دستیار هوشمند Google در واقع تلاشی برای اطمینان از این موضوع است که کاربران، کماکان از طریق این شرکت اطلاع‌رسانی می‌شوند. بنابراین با گزینه‌های پیش روی این شرکت مبنی بر پولسازی از طریق تبلیغات و اطلاعات جمع ‌آوری شده از دستگاه‌ها و استفاده از آنها در آینده، پول از دست رفته در سال جدید، مسئله‌ای کاملا حل شده تلقی می‌گردد.

اما در این میدان، گوگل تنها نیست. شرکت Amazon نیز همچنین در حال ضرر کردن بخاطر محصول Echo Dot است که به صورت مشابهی با قیمت 29 دلار در فصل تعطیلات به فروش رسیده است.

آمازون هرگز اطلاعات و آماری درباره میزان فروش خود به طور شفاف ارائه نداده است. اما اخیرا این طور عنوان کرده که با احتساب Echo Dot به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولاتش، ده‌ها میلیون از دستگاه‌های مجهز به Alexa خود را در بازه تعطیلات سال نو به فروش رسانده است.

همچون Google، شرکت Amazon نیز بدون شک با پوشش دادن خانه‌های مردم با دستگاه‌هایی که به فروشگاه اینترنتی‌شان وصل می‌شود، پیش‌بینی جبران خسارت خود را کرده است.

از قرار معلوم، این سیاست عملی است. قیمت‌های فوق‌العاده ارزان، مردم را به خرید اسپیکر‌های هوشمند شرکت‌ها و متحد ماندن به اکوسیستم آنها ترغیب می‌نماید. بنابراین شرکت‌ها حاضر هستند با آغوش باز، مقداری دلار را برای جذب مشتریان خود در بازه زمانی کوتاه مدت خرج نمایند تا به این ترتیب، با حجم زیادی از کاربران مشتاق به استفاده از سرویس‌های‌شان روبرو شوند.

شرکت Google نیز همچنین در گزارش خود، آمار مبهمی از فروش کلی دستگاه‌های خانگی خود ارائه داد. این شرکت در ادامه این طور عنوان کرد که اگر شما تمام محصولات خانگی گوگل نظیر Chromecast و Google WiFi را لحاظ کنید، آمار فروش در سال 2017 به ده‌ها میلیون دستگاه خواهد رسید. آمار و ارقام اشاره شده گویای این موضوع است که سخت‌افزار‌های شرکت گوگل به خوبی به قلب کاربران راه یافته است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420