لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آمار جدید و هیجان‌انگیز آیمک پرو

آمار جدید و هیجان‌انگیز آیمک پرو

یک مدل میان‌رده از محصول جدید اپل؛ iMac Pro، 11 برابر حافظه بیشتری نسبت به اولین نسل پیشرفته کامپیوتر‌های این شرکت، یعنی Apple II دارد.

اگر این عدد شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، باید بگوییم که این مقایسه راجع به تنها یک دستگاه اپل II نمی‌شود، بلکه معادل مجموع کل حافظه‌های مموری نصب شده بر روی6 میلیون دستگاه اپل II تولیدی این کمپانی است.

آماری جالب توجه درباره حافظه iMac Pro

اخیرا توییت جدیدی از یکی از کارکنان افسانه‌ای اپل با نام Bruce Tognazzini (Tog)، در محیط Twitter منتشر شده است. او نخستین مهندس نرم‌افزار این شرکت بوده که ازسال 1978 تا 1992 در اپل مشغول به فعالیت بوده است.

کامپیوتر iMac Pro جدید من با 64 GB رم و 4 ترابایت SSD، دارای 11 برابر حافظه الکترونیکی بیشتر نسبت به Apple II است. منظور من از این مقایسه، کل حافظه مموری نصب‌شده بر روی 6 میلیون دستگاه اپل II است.

​by  Bruce Tog Tognazzini

برحسب اتفاق، آن سالها دقیقا با زمان تولید کامپیوتر اپل 2 به عنوان سومین خط تولید محصولات ماندگار اپل بعد از مکینتاش و آیپاد، همزمان شده بود.

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کرده بودیم، شرکت اپل نخستین محصول Apple II را در سال 1977 عرضه کرد و تولید آخرین مدل از آن را تا سال 1993 ادامه داد.

کامپیوتر جدید آیمک‌پرو کارمند قدیم شرکت اپل به عنوان مدل میان‌رده این محصول با 64GB رم و 4 ترابایت SSD محسوب می‌شود. مدل پایه این محصول دارای 32GB رم است و مدل فول با تجهیزات کامل آن با قیمتی حدود 13927 دلار، دارای 128GB حافظه 2666MHz DDR4 ECC مموری است.

براساس قانون مور، صنعت کامپیوتر حرکت خیره‌کننده و بی‌وقفه‌ای رو به جلو دارد و کامپیوتر‌های پیشرفته امروزی خیلی قدرتمند‌تر از مدل‌های سالهای پیشین این صنعت هستند، اما این مسئله دیگر برای عموم جامعه شوک‌ برانگیز نیست. چیزی که دانستن آن شما را می‌تواند متعجب کند، این موضوع است که کامپیوتر Apple II مدیریت کلیه کارهای خود را در آن زمان، تنها با حافظه‌ای معادل 4KB تا 64KB انجام می‌داده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420