لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ؛ هارمونی آبی و سفید

اپل در تاریخ؛ هارمونی آبی و سفید

 پانزده دی ماه 1377 (5 ژانویه 1999) اپل نسخه آبی و سفید Power Mac G3 را به دنیا معرفی کرد. طراحی منحصر به فرد این کامپیوتر باعث شد تا بسیاری از افراد، القاب خاصی را به آن نسبت دهند.

عناوینی نظیر «برج اسمورف» یا «G3 آبی و سفید» از جمله لقب‌هایی بودند که به این کامپیوتر نسبت داده شد.

اپل از زمان عرضه اولین مدل آیمک با عنوان آیمک G3، سیاست تولید کامپیوترهای شخصی با رنگ‌های متنوع را پیش گرفته بود. همین مسئله باعث شد تا سری کامپیوترهای «پاور مک» نیز تحت تأثیر همین مسئله قرار بگیرند.

اولین نسخه کامپیوترهای پاور مکینتاش در سال 1997 عرضه شد؛ دقیقاً چند ماه پس از اینکه اپل عبارت «متفاوت فکر کن!» (Think Different) را به عنوان شعار اصلی تبلیغاتی خود انتخاب کرده بود. این نسخه تا اواسط سال 1998 به 750 هزار واحد فروش رسیده بود. این مقدار، برای کامپیوترهای شخصی و حرفه‌ای در زمان خود، موفقیتی بسیار مهم به حساب میامد.

پاور مکینتاش‌ها، از اولین محصولاتی بودند که توسط جانی آیو طراحی شدند. در حقیقت اختلاف نظر میان آیو با استیو جابز بر سر رنگ بندی، باعث شده بود تا رنگ‌های مختلف نظیر سبز، قرمز، آبی و سفید به محصولات اپل بیاید.

علاوه بر این، محصول یاد شده با خصوصیتی منحصر به فرد عرضه شد. بخش سمت راست ین محصول مجهز به لولا بود و کاربر می‌توانست آن را باز کرده و قطعات سخت افزاری را تغییر دهد. این مسئله باعث می‌شد تا علاوه بر امکان ارتقا، تعمیرپذیری پاور مکینتاش آبی و سفید رنگ نیز بیشتر شود.

پاور مک G3 اولین محصولی از اپل بود که مجهز به FireWire شده بود و امکان اتصال شبکه را به صورت اختصاصی داشت. در عین حال این محصول، اولین کامپیوتر اپل بود که پورت USB به آن اضافه شده و به جای آن درایو فلاپی حذف شده بود.

بررسی این کامپیوتر، نشان می‌دهد که اپل حتی دو دهه پیش نیز تلاش می‌کرد تا با حذف قابلیت‌های قدیمی، امکان‌های جدید را در دستگاه خود ارائه دهد. این قاعده اخیراً در مک بوک پروهای 2016 به بعد نیز دیده شد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420