لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش: چگونه اکولایزر و افکت‌های حرفه‌ای را به GarageBand آی او اس اضافه کنیم

آموزش: چگونه اکولایزر و افکت‌های حرفه‌ای را به GarageBand آی او اس اضافه کنیم

یکی از مشکلات عدیده اپلیکیشن GarageBand برای آیپد و آیفون، کمبود master track برای میکس است.

Master track در پنجره برنامه GarageBand شما در کنار آلات موسیقی ضبط شده‌تان قرار می‌گیرد و شما را قادر می‌سازد تا اکولایزر و افکت‌ها، باس، صدای زیر، طنین صدا و دیگر موارد را در سراسر آهنگ اعمال نمایید. اما در ورژن شگفت‌انگیز و جدید GarageBand 3.2، هیچگونه master track مناسبی یافت نمی‌شود.

ما در این مقاله قصد داریم تا ترفندی راحت و مشابه مورد واقعی را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

مسترینگ آهنگ‌ها

براساس صفحات پشتیبانی اپل، اضافه کردن یک master track به یک پروژه GarageBand بر روی نسخه Mac و iOS، به راحتی توسط یک منو و چند کلیک قابل انجام است. زمانی که آن را فعال کنید، می‌توانید افکت‌ها را اضافه کرده، بخش EQ را تنظیم نموده و درجه صدا را به مرور محو کنید. با ترفند GarageBand آی او اس ، می‌توانید با اضافه کردن یک FX track، اکثر این کارها را اعمال کنید.

Special FX

FX یک قابلیت جدید در برنامه GarageBand محسوب می‌شود و شما را قادر می‌سازد تا افکت‌های live DJ-style را به هنگام پخش آهنگ به آن اضافه کنید. فیلترهای جذابی نظیر stutter FX، faux record-scratching و افکتی که آهنگ شما را به سبک nightclub تبدیل می‌کند از این دسته موارد هستند.

افکت‌های FX lives در تِرَکی جداگانه در پایین بخش پروژه شما قرار دارد و علاوه بر این افکت‌های جالب،FX track همچنین دارای کنترل‌های انعکاس، اکو(تاخیر)، صدای زیر، بم و افکت ویژه Visual EQ است.

ترفند پیش رو به این صورت است که یک FX track را اضافه کرده، سپس بخش واقعی FX را نادیده می‌گیریم و بجای آن بخش EQ را جایگزین می‌کنیم. این عمل بر روی تمام آهنگ تاثیر‌گذار خواهد بود و همچنین تنظیماتEQ نیز در کل آهنگ اعمال خواهد شد.

اضافه کردن یک FX track خالی در GarageBand

در مرحله اول، یک آهنگ را باز کنید. در مرحله دوم، FX button را لمس کنید که بر روی آیپد در بخش چپ بالای صفحه song view قرار دارد. با اانجام این کار، پنل FX در پایین صفحه باز می‌شود، اما تا زمانی که شما افکت‌های FX را ایجاد نکنید، حتی یک FX track هم اضافه نمی‌کند.

برای انجام اینکار، بر روی record ضربه بزنید و چند کنترل FX را حرکت دهید. برای مثال فرقی نمی کند، انگشت خود را بر روی Filter panel بکشید یا گزینهRepeater را لمس کنید. زمانی که افکت دوم یا چندین افکت را ضبط کردید، دکمه stop را بزنید. اکنون می‌توانید یک Effect track بنفش رنگ را در مقابل خود ببینید. بخش بنفش را لمس کرده و گزینه Delete را از بخش سیاه بالای صفحه انتخاب کنید. کار تمام است شما اکنون یک FX track خالی در اختیار دارید.

iOS master track با استفاده از اپلیکیشن GarageBand

اکنون به مرحله خوب ماجرا رسیده‌ایم FX Track همچون دیگر ترک‌های برنامه GarageBand، دارای اکولایزر‌ها و افکتهای مختص به خود در پنل تنظیمات است. شکل کلی آن به صورت زیر است:

شما حتی می‌توانید در داخل آن رفته و از پلاگین‌های Visual EQ استفاده کنید:

در مقایسه با یک track آهنگ معمولی، با کمی محدودیت مواجه خواهید شد. شما نمی‌توانید همچون ترک‌های audio وMIDI درجه ولووم FX track را خودکارسازی کنید و همچنین نمی‌توانید از افکت‌های extra audio unit (AU) استفاده کنید. اما به هر صورت باز هم با وجود این محدودیت‌ها، وجود master track برای علاقه‌مندان بسیار حائز اهمیت است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420