لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پیشدستی اپل در رفع مشکل بزرگ چیپ اینتل

پیشدستی اپل در رفع مشکل بزرگ چیپ اینتل

بر اساس اطلاعات به دست آمده، نقص طراحی کشف‌ شده در پردازنده‌های شرکت اینتل، در حال حاضر توسط نسخه انتشار یافته جدید macOS رفع شده است.

این اصلاحیه در اوایل آذر ماه، با انتشار نسخه مک او اس 10.13.2 توسط اپل عرضه شد. اما بر اساس اطلاعات به دست‌ آمده از یک توسعه‌دهنده مرتبط، این کمپانی چندین بسته الحافیِ اضافی را برای خطاهای شرکت اینتل، در نسخه در حال ساخت بتای خود آماده کرده است.

این مشکل در چیپ‌های شرکت اینتل که در 10سال اخیر ساخته شده‌اند، یافت می‌شود و به واسطه آن، برنامه‌‌های دسکتاپ، مجاز به خواندن بخشی از اطلاعات محافظت شده کرنل مموری سیستم عامل می‌گردند. این خطا به‌ طور بالقوه به بدافزار‌ها و هکرها اجازه دسترسی به پسورد‌ها، اطلاعات لاگین و دیگر سوابق شخصی افراد را می‌دهد.

برطرف کردن مشکل Intel

یکی از توسعه‌دهنده‌ها به نام Alex lonescu، در توییتر شخصی خود، طی پستی این‌طور عنوان کرد که: شرکت اپل، مشکل اخیر را در macOS 10.13.2 حل کرده است.

گزارش دیگری از وب سایت AppleInsider، ادعای توسعه‌دهنده مذکور را تائید کرده و به نقل از منابع مختلف به این مسئله اشاره کرده که خسارات احتمالی، سریعاً توسط اپل برطرف شده و کاهش یافته‌اند.

سوالی که ذهن همه کاربران را به خود مشغول کرده این است که آیا MacOS مشکل اینتل #KPTI را برطرف کرده است؟ بله، اپل این کار را انجام داده است. به قابلیت جدید Double Map سلام کنید، این ویژگی از نسخه 10.13.2 توسط اپل اضافه شده است.

by  Alex Ionescu 13 دی 96 (3 ژانویه 2018)

شرکت اینتل طبق بیانیه‌ای امروز عنوان کرد که این سوءاستفاده تنها محدود به چیپست‌های اینتل نمی‌شود و بسیاری از تولید‌کنندگان چیپ‌های سیلیکونی از مشکلی مشابه رنج می‌برند. 

گزارش‌های اخیر این طور عنوان کرده‌اند که سواستفاده‌های صورت گرفته، تنها بخاطر باگ یا خطای محصولات تولیدی شرکت اینتل است، اما این موضوع کاملا اشتباه است. براساس تحلیل‌های صورت‌گرفته، انواع مختلف کامپیوتر‌ها با پردازنده‌های متنوع از شرکت‌های سازنده دیگر نیز، مستعد پذیرش این استثمار هستند.

by Intel

براساس تخمین گزارشات اخیر، برطرف کردن این نقص ممکن است موجب کاهش30 درصدی سرعت کامپیوتر‌های ویندوز و لینوکس گردد و در آخر اینتل این‌ طور عنوان کرده که مشکل پیش آمده، اثر نامحسوسی بر عملکرد دستگاه خواهد گذاشت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373