لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ؛ تبدیل کامپیوترها به ابزارهایی حرفه‌ای

اپل در تاریخ؛ تبدیل کامپیوترها به ابزارهایی حرفه‌ای

دوازده دی ماه 1357 (دوم ژانویه 1979) اولین برنامه صفحه گسترده برای کامپیوترهای اپل منتشر شد. این اپلیکیشن در حقیقت اولین قدم برای تبدیل کامپیوترهای شخصی از یک دستگاه سرگرم کننده، به یک ابزار کاری حرفه‌ای به حساب میاید.

دو نفر از کارفرمایان یک شرکت نرم‌افزاری به نام‌های Dan Bricklin و Bob Frankston فعالیت شرکت خود را متوقف کردند و به جای آن اقدام به توسعه نرم‌افزاری به نام VisiCalc کردند. این نرم‌افزار برای اولین بار برای کامپیوترهای Apple II توسعه داده شده بود که با قیمت 100 دلار به کاربران این کامپیوتر عرضه می‌شد.

اجرای این نرم‌افزار در کامپیوترهای مک، باعث شد تا راه این دستگاه‌ها از خانه‌ها به دفاتر تجاری نیز باز شود. در حقیقت تا پیش از آن، کامپیوترهای شخصی تنها برای ظاهر بهتر در محل‌های کار قرار می‌گرفتند اما مدتی پس از عرضه نرم‌افزارهای حرفه‌ای، وجود این محصولات در بسیاری از کسب و کارها و اصناف تبدیل به امری اجباری شد.

VisiCalc اولین ابزار تجاری مهم بود که فروش بیشتری از نرم‌افزارهای سرگرم کننده در کامپیوترهای شخصی پیدا کرد. کار این نرم‌افزار مدیریت صفحات گسترده و محاسبات موارد گوناگون بود؛ دقیقاً همانند آنچه امروز اپلیکیشن Numbers توسعه داده شده توسط اپل و یا اکسل توسعه داده شده توسط مایکروسافت انجام می‌دهد.

این اپلیکیشن در طول شش سال توانستن رکورد 700 هزار نسخه فروش را برای خود ثبت کند. گفتنی است که VisiCalc تا پایان عمر کاری خود، بیش از 1 میلیون دلار فروش داشت.

علاوه بر این، گفتنی است که هزینه خرید این نرم‌افزار 100 دلار بود است که با توجه به شرایط و تغییرات اقتصادی امروزی، معادل 350 دلار حال حاضر محسوب می‌شود.

VisiCalc با افزایش رقبایی همچون اکسل و Lotus 1-2-3، برای پلتفرم ویندوز نیز عرضه شد. با این حال این نرم‌افزاری پس از مدتی، از عرصه رقابت کناره‌گیری کرد و همین مسئله باعث افزایش جامعه کاربری مایکروسافت اکسل شد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420