لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

داشتن چندین حساب کاربری در iOS

داشتن چندین حساب کاربری در iOS

این صحنه را تصور کنید : یک خانواده یک آیپد برای استفاده دارند، ممکن است یکی از اعضاء مثل پسر خانواده، خود را با بازیهای طولانی و سنگین آیپد سرگرم کند و در آخر ذخیره کند، صفحه شخصی توییتر خود را بررسی کند، ایمیل خود را چک کند یا به گشت و گذار در اینترنت بپردازد، اما از آنجایی که اپل فقط میتواند یک حساب کاربری برای استفاده در آیپد داشته باشد، مادر خانواده اگر بخواهد فعالیتهای روزمره خود مثل ایمیل شخصی خود را چک کند یا کارهای بالا را انجام دهد خیلی کار سخت می شود، چون برای بررسی ایمیل باید تحت وب اینکار را انجام دهد، برای بررسی صفحه توییتر خود مجدد از حساب کاربری شخص قبلی خارج گردد و از آنجایی که نگهداری سابفه استفاده از برنامه ها مهم می باشد، با این روش هم وقت زیادی گرفته می شود، هم اطلاعات شخصی محرمانه ممکن است در دسترسی بقیه اعضاء قرار بگیرد و در کل به راحتی نمی توان از یک دستگاه، چندین نفر با حفظ حریم شخصی، استفاده نمایند.
بیشتر مردم در سراسر دنیا با این مشکل که به راحتی نمی توانند از یک آیپد چند نفر استفاده کنند مواجه هستند، و همیشه این سوال در گوشه ذهنشان باقی مانده که چرا اپل استفاده از دستگاه را بدین شکل محدود نموده است، اپل به راحتی می تواند با اضافه کردن چندین حساب کاربری به ios این مشکل را حل کند.

ما از قدیم، در مکینتاش برای ورود و خروج با سیستم عامل با کاربری های مختلف مواجه بوده ایم و به آن نیز عادت کرده ایم، در عرض چند ثانیه هر کدام از اعضا براحتی به محیط شخصی خود در مکینتاش وارد می شوند و به انجام کارهای روزمره خود می پردازند و بعد از اتمام از آن خارج می شوند. اپل، برای یک آیپد هم، همان استراتژی و عقیده ای را که بر روی یک آیفون تمرکز داده را پیاده سازی کرده است. عقیده اپل این است که آیفون یک دستگاه شخصی است و نیاز به حساب کاربری های متعدد ندارد، اما به نظر بنده این تفکر را برای آیپد باید تغییر دهد، داشتن چندین حساب کاربری در آیپد، مزایای متعددی دارد، حتی خیلی سریعتر از آنچه که در مک وجود دارد شما میتوانید به دسکتاپ شخصی خود برسید، کافی است آیپد را بردارید با انگشت روی نام کاربری خود بزنید و با رمز عبور وارد صفحه شخصی خود شوید.
افراد و مخصوصا زوجهای زیادی از طریق ایمیل به شرکتهای معتبری که به صورت مستقیم با اپل در تماس هستند مشکلاتی را در این خصوص بیان کرده اند مثل: نگرانی در مورد امنیت ایمیل ها ، بوک مارکها و سوابق بازدید وبسایت ها ، و حتی در جاهایی بیان کرده اند که زمانی که آیپدشان را در اختیار کودکانشان برای سرگرمی قرار می دهند نگران از بین رفتن اطلاعات و برنامه های خود هستند.(برنامه های کمی هستند که میتوان بر روی آنها رمز عبور قرار داد.)

یک آیپد با حساب های کاربری متعدد چگونه کار خواهد کرد؟

یک سیستم با چندین حساب کاربری براحتی تمام این مسایل را حل خواهد کرد، هر کاربر قادر خواهد بود تا به صورت جداگانه به صفحه اصلی خود با تنظیمات شخصی وارد شود، دقیقا مثل OS X که کاربران می توانند تنظیمات خود را شخصی سازی کنند، ایمیل های خود را چک کنند، سوابق بازدید سایتها را نگهداری کنند یا به اطلاعات تماس و تقویم خود دسترسی داشته باشند، پس این سیستم میتواند مرکز کنترل بازی ها (Game Center) بر اساس حساب کاربری هر فرد تنظیم و راه اندازی گردد، و تنظیمات و نگهداری اطلاعات یک بازی برای هر فرد ذخیره گردد، می تواند بر اساس دسترسی های داده شده یک برنامه نصب شده توسط یک کاربر، همان برنامه از دید بقیه مخفی بماند.
حال این تغییر در چندگانه کردن حسابهای کاربران، تغییرات متعددی را برای مدیریت ان به همراه خواهد داشت، همانطور که می دانید یک دستگاه IOS برای همگام سازی یا سینک با یک کامپیوتر خاص اسفاده میشود، شاید این بار توانایی از طریق رابط وب یا Apple ID کاربران به صورت جداگانه را داشته باشد. اما هنوز یک کاربر، وظیفه همگام سازی اطلاعات را خواهد داشت.
برنامه ها و اطلاعات موسیقی و فیلم از طریق کامپیوتر سینک می شوند، اما اطلاعات دیگر چه؟ مثل مخاطبین، بوک مارکها. این ها در iCloud ذخیره می شوند و از طریق مرورگر وب در دسترس خواهند بود، و یا شاید اپل یک برنامه اختصاصی تحت ابر مثل iCloud برای این مورد طراحی کند. iCloud (و گیم سنتر) در حال حاضر می توانند اکثر اطلاعات را ذخیره کند، تنها چیزی که می ماند تنظیم صفحات شخصی روی دستگاه و لیست برنامه ها است، که وظیفه رسیدگی به تنظیمات کاربری را دارند. در حال حاضر بیشتر اطلاعاتی که در iCloud ذخیره می گردند بیشتر برنامه های فروشگاهی و دیتا هستند.
برای کنترل کودکان از برنامه های خاص، والدین می توانند برنامه مورد نظر را برای هر حساب کودک محدود کنند، دقیقا شبیه آنچه که در OS X به نام کنترل والدین (Parental Control) اتفاق می افتد.
اپل می تواند ترتیبی اتخاذ کند که اطلاعات و فایل های رسانه ای برای هر حساب کاربری که بخواهید سینک کند، تصور کنید، یک برنامه شبیه ساز از راه دور که اجازه میدهد به کاربران که چه برنامه هایی را اجرا کنند یا به چه اطلاعاتی دسترسی داشته باشند و یا سینک گردند که ما مثلا این برنامه کنترلر را خود آیتونز در نظر می گیریم. فرض کنید شما ۵ فصل از سریال زیبای شکست بد (Breaking Bad) را در آیتونز کامپیوتر خود دارید، حال میتوانید برای هر حساب کاربری روی آیپد فقط ۱ فصل را سینک کنید،چونکه باید به محدودیت فضای آزاد در آیپد نیز توجه گردد، بنابراین اپل می تواند برای جلوگیری از کمبود فضا، برای هر کاربر یک حجم مشخص و ثابتی را نیز در نظر بگیرد، هر حساب کاربری میتواند براساس داده یا یک درصد از کل فضای دستگاه یا یک مقدار ثابت را داشته باشد.
به طور طبیعی، اپل ترجیح می دهد که ما تعداد بیشتری آیپد برای خانواده خریداری کنیم، اما کسانی که توان هزینه کردن ندارند، بهترین راه برای داشتن آیپدهای بیشتر، انعطاف پذیری بیشتر اپل برای اینکه هر فرد بتواند از حساب کاربری خود استفاده کند.

source : i-phone.ir

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420