لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل مقام دوم در ساخت تراشه را کسب کرد

اپل مقام دوم در ساخت تراشه را کسب کرد

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مؤسسه مالیCounterpoint، درآمد حاصل از تولید تراشه‌های سیستمی برای تلفن‌های هوشمند توسط تمامی کمپانی‌های جهان، در فصل سوم مالی سال 2017 بیش از 8 میلیارد دلار بوده است. در میان شرکت اپل سهم قابل ‌توجهی داشته است.

بدون شک آمار فوق یکی از مهم‌ترین و در عین حال قابل توجه‌ترین رکوردها برای بازار تولید نیمه‌هادی‌ها به حساب میاید. این آمار در مقایسه بازه زمانی مشابه در سال 2016 بیش از 19 درصد افزایش داشته است. در این میان شرکت‌های کوالکام و اپل به ترتیب مقام اول و دوم را در تولید تراشه‌های مورد نیاز برای تلفن‌های هوشمند را کسب کرده‌اند.

کمپانی کوالکام با تولید چیپ‌های اسنپدراگون، توانسته حدود 42 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در عین حال، اپل نیز با همراهی کارخانه تایوانی TSMC در ساخت تراشه‌های سری A توانسته تا به امروز 20 درصد از سهم بازار تولید چیپ‌های اختصاصی را در اختیار دارد. جالب اینجا است که مقام سوم این رده‌بندی، به مدیاتک تعلق دارد.

 آمارها نشان می‌دهند مدیاتک در سه ماهه سوم 2017 کاهش 4 درصدی را فروش تراشه‌ها و نیمه‌هادی‌ها به نسبت سال گذشته تجربه کرده است. این مسئله اذعان دارد که میزان فروش تلفن‌های هوشمند مبتنی بر این چیپ‌ها به شدت در حال کاهش است.

از طرف دیگر، اعداد و ارقام ذکر شده تاکیید دارند که در سال 2017، میزان فروش تلفن‌های هوشمند اندرویدی مبتنی بر پردازنده‌های اسنپدراگون و همچنین آیفون‌های اپل که مبتنی بر تراشه‌های A10 و A11 Bionic تولید شده‌اند، بیش از دیگر دستگاه‌های هوشمند بوده‌اند.

در این میان شرکت‌های دیگر نظیر کمپانی چینی هواوی با ساخت سری تازه وارد پردازنده‌های کایرین، درصدد رقابت هرچه بیشتر با این دو شرکت هستند. با این حال باید توجه داشت که این شرکت‌ها، هنوز راهی طولانی را برای رسیدن میزان فروش اپل و کوالکام در پیش خواهند داشت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373