لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ؛ اولین موفقیت بزرگ تجاری کمپانی اپل

اپل در تاریخ؛ اولین موفقیت بزرگ تجاری کمپانی اپل

 یازدهم دی ماه 1361 (اول ژانویه 1983) کمپانی اپل سومین مدل از سری کامپیوترهای Apple II را با عنوان Apple IIe معرفی کرد. این حرکت در حقیقت اولین موفقیت بزرگ تجاری این شرکت به حساب میاید.

کمپانی اپل تا پیش از عرضه Apple IIe تصمیم داشت تا به عمر سری کامپیوترهای Apple II پایان دهد و به جای آن سری جدید Apple III را به دنیا معرفی کند. با این حال ادامه عمر سری دوم کامپیوترهای Apple توانست موفقیت تجاری بسیار بالایی را برای مهندس‌های کوپرتینونشین رقم بزند.

این مسئله حتی باعث شد تا کمپانی اپل در دهه 1990 نیز، روند توسعه سری Apple II را ادامه دهد. البته جالب اینجا است که بگوییم اپل حتی در اوایل دوره فعالیت خود هم، سیاست قیمت گذاری امروزی‌اش را اجرا می‌کرد. بر همین اساس، کامپیوترهای اولیه اپل نیز قیمت بسیار بالایی نسبت به دیگر کامپیوترهای مشابه داشتند و در عین حال، کیفیت ساخت بالای آن‌ها همچنان باعث افزایش میزان تقاضای این محصولات در بازار شده بود.

Apple IIe، به عنوان جدیدترین کامپیوتر کمپانی اپل در سال 1983، از کانفیگ بسیار بالایی بهره‌مند شده بود. این محصول در حقیقت پرچم‌دار کامپیوترهای شخصی زمان خودش حساب می‌شد که اپل برای رقابت تنگاتنگ با IBM آن را تولید کرده بود. این محصول از 64 کیلوبایت رم با قابلیت ارتقا به 128 کیلوبایت بهره می‌برد.

این کامپیوتر در حقیقت اولین محصول پردازشی بود که با صفحه کلید با قابلیت تشخیص حروف بزرگ و کوچک انگلیسی به طور هم‌زمان به بازار عرضه شد. نوآوری اپل در ساخت این محصول باعث شده بود تا این شرکت به جای استفاده از 100 تراشه در مادربرد، تنها 31 تراشه را در برد اصلی Apple IIe جای دهد. همین مسئله باعث شد تا مجله Byte از ایده ساخت این محصول قدردانی کند.

این کامپیوتر موفقیت بزرگی را برای اپل رقم زد. فروش ماهانه بیش از 60 تا 70 هزار واحد از این دستگاه باعث شد تا جایگاه کمپانی اپل به عنوان یک شرکت فعال در زمینه تولید محصولات کامپیوتری تثبیت شود.

با مقایسه Apple IIe با مک بوک‌های امروزی، به راحتی می‌توان روند نوآوری اپل در رشد دنیای کامپیوترها را شاهد بود. حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا دنیای کامپیوترهای شخصی، بدون وجود اپل قابل تصور است یا شرکت‌هایی نظیر IBM در آن زمان توان کافی برای رسیدن به این مقصد را داشتند؟

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420