لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ؛ پایان عمر حکمرانی جیلبریک و اپلیکیشن‌های غیرقانونی

اپل در تاریخ؛ پایان عمر حکمرانی جیلبریک و اپلیکیشن‌های غیرقانونی

 11 دی 1391 (31 دسامبر 2012) اپل یک سرویس ارائه دهنده اپلیکیشن غیرقانونی به نام Hackulous را از اپ استور حذف کرد. اپلیکیشن‌های این سرویس تا پیش از این محبوبیت زیادی داشتند.

در میان محصولات غیرقانونی این سرویس، یک اپلیکیشن به نام Installous وجود داشت که به کاربران اجازه دانلود و نصب موارد کرک شده از اپ استور را می‌داد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن غیرقانونی می‌توانستند روند قانونی خرید را دور بزنند.

پس از اقدام اپل برای حذف محصولات این سرویس، Hackulous در وب سایت رسمی خود بیانیه‌ای منتشر کرد:

سلام عزیزان

ما از اینکه Hackulous حذف شده است بسیار ناراحت هستیم. پس از سال‌ها تلاش، جامعه توسعه‌دهنده ما قدرت بسیار بالایی در میان کاربران ناشناس گرفته بود. اما حالا آنلاین نگه داشتن سرویس ما بسیار دشوار شده است. از حمایت شما عزیزان صمیمانه تشکر می‌کنیم. سال‌های زیادی را همراه شما بوده‌ایم و امیدواریم در غیاب ما، جامعه کاربری بهتری تشکیل شود.

by Hackulous Team

بسیاری از تحلیلگران اقدام اپل برای بستن Hackulous را پایان عمر فراگیر شدن جیلبریک می‌دانند. محبوبیت جیلبریک پس از این اقدام هرگز به اندازه گذشته نشد و توجه کاربران به این اقدام غیرقانونی کم رنگ‌تر شد.

در حقیقت بسیاری از افراد، سرویس‌های Hackulous را «نپسترِ دنیای اپلیکیشن‌ها» می‌دانستند. Napster، یک اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری غیرقانونی موسیقی بود که بسیاری از کاربران با استفاده از آن در پلتفرم‌های مختلف می‌توانستند قانون کپی‌رایت را دور بزنند. این سرویس با شکایت بسیاری از خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی، توسط دولت آمریکا بسته شد.

شروع سال 2013 پایانی بود برای دانلود اپلیکیشن‌های غیرقانونی! اپل با حذف از این اپلیکیشن توانست از حقوق توسعه‌دهنده‌های اپلیکیشن‌ها و بازی‌های آی او اس حمایت کند؛ کاری که گوگل هرگز در ارائه فروشگاه Play نتوانست انجام دهد. افزایش درآمد توسعه‌دهندگان از طریق iOS، باعث شد تا کیفیت موارد ارائه شده در اپ استور افزایش چشم‌گیری به خود بگیرد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373