لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مروری بر CES 2018: زمانی که خانه‌ها هوشمند‌تر می گردند

مروری بر CES 2018: زمانی که خانه‌ها هوشمند‌تر می گردند

رویداد مهم CES 2018 در اوایل بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد. این نمایشگاه یکی از بزرگترین رخداد‌های فناوری در سراسر جهان است که طی چند سال اخیر، گجت‌های هوشمند‌سازی خانه و لوازم‌ خانگی بزرگ، حضور پررنگی در آن داشته‌اند.

در CES 2017، بسیاری از کمپانی‌ها خبر همکاری با دستیار‌های هوشمند صوتی را اعلام کردند که در این بین Amazon Alexa با 33 شرکت جدید مشارکت کرد. سیری اپل با پلتفرم HomeKit با همکاری 18 شرکت در مقام دوم قرار گرفت و در آخر Google Assistant با همکاری با 10 شرکت، سوم شد. ما همچنین شاهد ربات‌های زیادی بودیم. برخی از آنها عجیب وغریب و بعضی نیز شایسته تقدیر بودند. اما در کل همه آنها جهت هوشمند‌سازی خانه شما تولید شده‌اند.

ما در این پست قصد داریم به پیش‌بینی محصولات احتمالی رویداد CES 2018 بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

دستیار‌های صوتی

اینطور به نظر می‌رسد که همچون CES 2017، محصولات هوشمند خانگی با قابلیت پشتیبانی از Alexa، HomeKit و Google Assistant عرضه شود.( البته احتمال عرضه پلتفرم هوش‌مصنوعی جدیدی برای رقابت با برند‌های معروف وجود دارد).

سال گذشته دستیار صوتی Alexa بسیار در مرکز توجه قرار گرفته بود. براساس احتمالات، امسال نوبت Google Assistant و HomeKit شده است. متاسفانه محصول هوم‌پاد به فصل تعطیلات سال جدید نرسید. اما با این وجود دستگاه‌های زیاد و متنوعی برای پشتیبانی از سیری در این رویداد عرضه خواهند شد.

محصولات زیبایی و مد

اخیرا پیشرفت زیادی در حوزه محصولات مد و زیبایی هوشمند دیده شده است. کمپانی simplehuman، آینه‌های متفاوتی را به‌ فروش می‌رساند که چهره‌ شما را در نور طبیعی یا فلورسنت بهینه‌سازی می‌کند.

یک برس مو به‌ نام Kerastase Hair Coach در نمایشگاه CES 2017 عرضه شد که می‌توانست با جمع‌آوری داده‌ها از طریق سنسور‌های تعبیه شده، به‌هنگام شانه‌کردن موها، توصیه‌های مربوط به مراقبت‌های ویژه را بدهد.

فروشگاه‌های آرایشی MAC با برخورداری از آینه‌های AR، شما را قادر می‌سازد تا به‌صورت مجازی لوازم آرایشی را بر روی صورتتان امتحان کنید و حتی دوربینی به نام Amazon quirky Echo Look در مورد ست لباستان نظر می‌دهد و به شما می‌گوید که چه لباسی برای شما مناسب‌تر است. حتی آپدیت جدید Echo Look به شما این امکان را می‌دهد تا نظر افراد دیگر را در مورد توصیه‌های مد و فشن بپرسید.

ربات‌ها

همانطور که بخش رباتیک در CES 2017 بسیار فعال ظاهر شد، مطمئنا حضور جذاب آنها را بیش از گذشته در CES 2018 خواهیم دید. برخی از آنها همانند ربات Jibo که در بالا مشاهده می کنید، محصولاتی ایستا بودند و با احتساب حرکات محدودی نظیر تکان دادن یا کج کردن سر، کار زیادی نمی‌توانستند انجام دهند و قیمت نامعقولی نیز داشتند.

برخی دیگر نیز همانند ربات Kuri از شرکت Mayfield Robotics، می‌توانستند به‌طور آزادانه حرکت کرده و به شناسایی چهره‌ها بپردازند. مطمئنا ربات‌های دستیار جدید در ژانویه امسال، بسیار جلب توجه خواهند کرد.

تشخیص چهره

فناوری اسکن چهره، مقوله جدیدی نیست؛ ما این تکنولوژی را در Netatmo Welcome Security camera، Microsoft Kinect و بسیاری از محصولات دیگر دیده‌ایم. اما با پیشرفت‌های اخیر یادگیری ماشینی، این فناوری بر روی دستگاه‌های بیشتری نظیر آیفون X، دوربین‌های Nest IQ و زنگ درب Hello مورد استفاده قرار گرفته است.

همچین اخیرا دوربین‌های امنیتی هوشمند خانه را با پشتیبانی از هشدار شخصی، به‌صورت گسترده‌تری می‌بینیم. قابلیت person alerts هنوز نمی‌تواند بگوید در‌حال مشاهده چه کسی است. اما توانایی تشخیص یک شخص از گربه همسایه را دارد و شما را با فرستادن یک اعلان از این موضوع باخبر می‌سازد. می‌توان در CES 2018، توقع دستگاه‌های تشخیص چهره به‌مراتب پیشرفته‌تری را از شرکت‌های فعال در این زمینه داشت.

لوازم‌خانگی هوشمند

چندی است یخچال‌ها، ماشین‌های ظرفشویی و دیگر لوازم بزرگ خانگی به‌صورت هوشمند عرضه می‌شوند. با اینحال سازنده‌های معدودی توانسته‌اند محصولات کاربردی و راحتی را ارائه دهند. به احتمال زیاد، قابلیت دستیار صوتی نیز به این دسته از محصولات در CES 2018 اضافه می‌گردد و می‌توان منتظر موارد جذابی در حوزه لوازم آشپزخانه و حمام در رویداد پیش رو بود.

با اِن آی سی همراه باشید تا در هفته‌های آتی، شما را از خبرهای رویداد CES 2018 باخبر سازیم.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420