لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ؛ روزی که نسل دوم اپل تی وی یک میلیون دستگاه فروخت

اپل در تاریخ؛ روزی که نسل دوم اپل تی وی یک میلیون دستگاه فروخت

تقریبا 4 ماه بعد از عرضه عمومی نسل دوم Apple TV توسط اپل، غول کوپرتینویی اعلام کرد که موفق به فروش 1 میلیون دستگاه استریم ویدیو اپل تی وی شده است.

اخبار اینطور نشان میداد که ستاپ باکس اپل در حال ایجاد کردن یک جنبش است. این در حالی بود که حرکت رو به جلو PR سهام اپل، یک ضربه خفیف برای شرکت رقیب یعنی Roku محسوب می‌شد. این شرکت نیز در خبری اعلام کرده بود که تا پایان سال 2010، قصد دارد به رقم فروش یک میلیونی برسد.

تا سال 2010، Apple TV چهارمین سال خود را در بازار سپری می‌کرد. اولین نسل این محصول در شهریور 85 ( سپتامبر 2006) عرضه شد که از همان اوایل ورود در بازار، اپل از آن به‌عنوان یک کار ناتمام یاد کرد. اکثر کارشناسان، اولین نسل اپل تی وی را محصولی متوسط می‌دانستند. اما در این بین برخی از منتقدین، Apple TV Original را به‌عنوان اشتباهی قابل توجه از اپل محسوب نموده و آنرا iFlop خطاب کردند.

در شش ماهه اولیه ورود این محصول، تنها 250000 دستگاه از آن به‌فروش رفت.

مدل کاملا کوچک‌شده و نسل دوم این محصول در شهریور 89 ( سپتامبر 2010 ) عرضه شد که تنها یک چهارم سایز نسل اولیه بود و نخستین دستگاه اپل تی وی محسوب می‌شد که بجای OS X با نسخه‌ای از iOS به اجرا در می‌آمد. همچنین این دستگاه، از پردازنده‌ A4 استفاده‌شده در نسل اول آیپد نیز بهره می‌برد.

با اینکه دومین نسل اپل تی وی به‌مراتب دستگاهی کامل‌تر بود، این موضوع باعث نشد تا شرکت اپل آنرا به‌عنوان یک رویداد مهم تلقی کند. حتی برای اولین بار استیو جابز Apple TV را بر روی صحنه به عنوان یک سرگرمی دیگر خطاب کرد. (One more thing hobby)

Apple Tv: یک سرگرمی در حال رشد

بعد‌ها Tim Cook از این سرگرمی به‌عنوان یک فرایند فکری اپل یاد کرد.

او به یکی از حضار Goldman Sachs اینطور عنوان کرد که : قانون کلی اپل این است که کاری را صرفا برای سرگرمی و تفریح انجام نمی‌دهد. ما به تمرکز و توجه‌کردن به موضوعات معتقدیم و تنها بر روی موارد محدودی کار می‌کنیم.

با Apple TV برخلاف محدودیت‌های بازار ، ما بر این باور بوده‌ایم که اگر در کار خود ممارست نشان دهیم و دنباله رو بینش خود باشیم، ممکن است به چیزی فراتر و بزرگتر دست پیدا کنیم.

حقیقت اینکه نسل دوم اپل تی وی به فروش یک میلیونی، در زمانی بسیار سریع‌تر از نسل اول رسید ما را مطمئن کرد که قطعا چیزی بزرگتر در پس پرده این حوزه وجود دارد، که اپل می‌تواند در آن وارد شده و موفق گردد.

by Tim Cook

در این بین، موفقیت کمپانی‌های رقیبی نظیر Roku، همچنان ادامه داشت و در حال رشد بود.

تا سال 2014 طول کشید تا Cook بتواند Apple TV را به‌عنوان یک محصول فراتر از سرگرمی معرفی کند. اما اپل تی وی همچنان محصولی بازنده در میان خط تولید محصولات اپل به‌حساب می‌آید. با احتساب تصمیم فعلی شرکت مبنی بر تولید محصولی با نام original TV، ممکن است این روند در سال 2018 تغییر یابد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420