لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پایان عصر طلایی آیپاد

پایان عصر طلایی آیپاد

خیلی از ما هنوز آن لحظه تاریخی را به خاطر داریم که استیو جابز قدم بر استیج گذاشت و اولین محصول iPod اپل را به همگان معرفی کرد. این بدین‌ معنی نیست که عرضه آیپاد، به تنهایی شرکت اپل را در مسیر سریع موفقیت قرار داد. چون اگر این موضوع صحت داشت، اکنون شاهد عرضه محصولات جدیدتر و شگفت‌انگیز‌تر آیپاد بودیم.

iPod برای خیلی از ما کاربران اپل، یادآور خاطرات شیرین و نوستالژیک قدم‌زدن‌های طولانی و گوش‌دادن به آهنگ‌ها است. اما باید این موضوع را پذیرفت که همانند دیگر گجت‌های فناوری، منسوخ‌شدن این محصول امری طبیعی و واضح قلمداد می‌شود. شرکت اپل در 5 مرداد (27 جولای) به‌طور رسمی خبر توقف تولید iPod Shuffle و iPod Nano را داد. این موضوع موجب شد که iPod touch به عنوان تنها عضو باقی‌مانده از خانواده آیپاد به‌حساب بیاید.

محصول آیپاد تاچ از نسل ششم خود تاکنون، از هیچ بروز‌رسانی برخوردار نشده و ‌همین موضوع آن را مغلوب آیفون‌های جدید کرده است. با در نظر گرفتن وضعیت فعلی، عرضه نسل جدیدی از آیپاد دور از تصور است و حتی شاید هرگز روی ندهد.

مشاهده افول محصولی پر‌شکوه که زمانی، بیشترین میزان تولید را داشت و جزو موفق‌ترین‌ محصولات اپل بود، مطمئنا تصویری غم‌انگیز است. اما از منظر شغلی، بررسی سیر نزول تدریجی این محصول، گواهی برای توقف تولید آن توسط اپل بود. براساس نموداری که در سال 2015 عرضه شد، آیپاد تنها محصول اپل بود که تنها 1 درصد از مجموع درآمد سالانه شرکت را شامل می‌شد و همین ارزیابی نشان‌دهنده این موضوع بود که سرمایه‌گذاری برای آیپاد، دیگر حرکتی هوشمندانه برای اپل به‌حساب نمی‌آید و هیچ‌گونه توجیه اقتصادی برای این شرکت ندارد.

از زمان عرضه آیفون، نیاز کاربران به محصولی مجزا برای پخش موسیقی، رفته رفته کاهش پیدا کرد. این بدین خاطر بود که آیفون به عنوان گوشی، پخش‌کننده موسیقی و خیلی از موارد دیگر عمل می‌کرد. می‌توان گفت که بعد از گذشت یک مدت، تنها دلیل انتخاب و خرید آیپاد بجای آیفون، مسئله قیمت بود که البته موجب توجه بیشتر اپل به این محصول نشد.

آیا آیپاد جدیدی ظهور خواهد کرد

با فروش روزافزون آیفون و کمتر شدن تقاضای دستگاهی مجزا برای پخش موسیقی، شانس عرضه محصولی جدید از این سری دوست‌داشتنی، خیلی کم است. با احتساب این موضوع که اپل خط تولید دو محصول آیپاد را متوقف کرده، توقف تولید آیپاد تاچ توسط اهالی کوپرتینو در آینده‌ای نزدیک، چندان دور از ذهن نیست.

اما از طرفی احتمال توقف تولید آیپاد تاچ، بدون عرضه محصولی پر سر و صدا و خبر‌ساز از شرکت اپل، امری بعید به‌نظر می‌رسد.

با نزدیک شدن به سالگرد 20 سالگی آیپاد، هنوزهیچ چیز درباره حرکت بعدی کمپانی اپل مشخص نشده است. پس می‌توان این احتمال را داد که اپل یک محصول نمادین را به‌عنوان آخرین سری آیپاد عرضه کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373