لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ؛ وقتی که استیو جابز از یک کامپیوتر شکست خورد

اپل در تاریخ؛ وقتی که استیو جابز از یک کامپیوتر شکست خورد

 5 دی ماه 1361 (26 دسامبر 1982) مجله تایم نام استیو جابز را به عنوان یکی از نامزدهای دریافت عنوان «مرد سال» برگزید.

مجله تایم قرار بود تا روز سوم ژانویه 1983 منتشر شود، اما یک اشتباه باعث شد تا این مجله از روز بیست و ششم دسامبر 1982 آماده خرید از دکه‌های روزنامه‌فروشی بشود.

در آن زمان تنها 5 سال از عمر شرکت اپل گذشته بود و هنوز حتی سیستم‌عامل مکینتاش آماده عرضه نشده بود. با این حال کامپیوتر Apple II توانسته بود نام خود را به عنوان محبوب‌ترین کامپیوتر شخصی زمان خود، ثبت کند. اپل همچنین در آستانه عرضه “اپل لیزا” بود که برای بار دیگر موفقیتی بزرگ را برای این شرکت رقم زد. از سال 1981، بیش از 1.4 میلیون واحد کامپیوتر شخصی به خانه آمریکایی‌ها آمده بود. همین مسئله باعث قدرت گرفتن هرچه بیشتر صنعت ساخت کامپیوترهای شخصی و درعین‌حال تشدید رقابت شرکت‌هایی نظیر IBM و اپل شده بود.

مجله تایم در سال 1982 عنوان کارآفرین سال را به استیو جابز داده بود. این مجله در مقاله خود اعلام کرده بود که جابز توانسته صنعت تولید کامپیوترهای شخصی را به مرحله‌ای جدید هدایت کند و شرکت تازه تأسیس اپل به احتمال زیاد نزدیک به 600 میلیون دلار فروش در آن سال داشته است.

همین مسئله باعث شده بود تا حدس و گمان‌ها برای انتخاب استیو جابز به عنوان مرد سال توسط مجله تایم بیشتر شود. این در حالی است که روز پنجم دی ماه 1361، این مجله بسیاری را شگفت زده کرد.

مجله تایم، به جای جابز، کامپیوتر شخصی را به عنوان «مرد سال» برگزید. نوبسندگان این مجله در استدلال خود اعلام کرده بود دستگاه‌هایی که به عنوان کامپیوتر شخصی شناخته می‌شوند، قدرت تغییر زندگی بشر را خواهند داشت. تایم این بار به جای انتخاب جابز محصول ساخت وی را انتخاب کرده بود.

جابز در زندگی‌نامه خود نیز به این اتفاق اشاره‌کرده است. او به شدت از این مسئله ناراحت بود و تا پایان عمر باور داشت که تایم او را برای عنوان یاد شده انتخاب کرده بود؛ اما ویراستارها نام او را تغییر دادند:

تایم تصمیم گرفت تا من را به عنوان مرد سال انتخاب کند. من در آن زمان 27 سال داشتم و واقعاً به این دست از مسائل اهمیت زیادی می‌دادم چرا که فکر می‌کردم که این مسائل بسیار جالب هستند. آن‌ها Mike Moritz را به عنوان خبرنگار پیش من فرستادند تا داستانی از موفقیت من بنویسد. ما هم سن بودیم و در آن زمان من خیلی موفق بودم و درعین‌حال بر این باورم که او به خاطر این مسئله احساس حسادت می‌کرد. او یک داستان افتضاح از من نوشت و نظر ویراستارهای نیویورک را تغییر داد. آن‌ها درنهایت به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند من را به عنوان مرد سال انتخاب کنند.

این اتفاق برای من بسیار دشوار بود اما درس خوبی شد تا دیگر هرگز به این دست مسائل و «سیرک‌های رسانه‌ای» اهمیت ندهم. آن‌ها مجله را با FedEx پست کردند. به یاد دارم وقتی که پاکت را باز کردم، انتظار داشتم که ماگ خودم را روی جلد مجله ببینم ولی به جای آن کامپیوتر را دیدم، با خود فکر کردم که «چه اتفاقی افتاده است؟» و بعد مقاله را خواندم؛ افتضاح بود و حقیقتاً گریه‌ام گرفت.

by Steve Jobs

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420