لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

2 موردی که سرمایه‌گذاران اپل باید در سال 2018 به آن توجه کنند

2 موردی که سرمایه‌گذاران اپل باید در سال 2018 به آن توجه کنند

بی‌شک اپل با سبقت‌گرفتن از رقبا در بازار، سال خوبی را پشت‌ سر گذاشته است و کماکان به‌عنوان باارزش‌ترین شرکت در دنیا شناخته می‌شود. اما بنابر گفته‌های تحلیلگر Mizuho، ممکن است در سال جاری میزان تقاضای آیفون با کاهش و حوزه خدمات سرویس شرکت، با شکستی نسبی روبرو گردد.

افزایش ارزش سهام به‌ میزان 50 درصد و اضافه‌کردن 275 میلیارد دلار اعتبار به ارزش بازار این شرکت، سال موفقیت‌آمیزی را برای اپل در سال 2017 رقم زده است.

مطمئنا موفقیت اپل تصادفی نیست. این شرکت در سال 2017، سری جدیدی از برند آیفون، اپل‌واچ و آیمک را عرضه کرد و در کنار آن از چندین محصول نرم‌افزاری نیز رونمایی نمود.

بالطبع کمپانی اپل، تمایلی به آهسته‌کردن روند فعالیت‌هایش در سال 2018 نخواهد داشت و محدود‌کردن ابتکارات گسترده این کمپانی به مهمترین حوزه‌ها و محصولاتی نظیر آیفون، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران، مساله‌ای چالش‌برانگیز باشد.

اما بنابر نظر تحلیلگر Mizuho؛ Abhey Lamba، تنها دو عامل مهم برای موفقیت اپل در سال 2018 وجود دارد.

مراقب روند تقاضای آیفون X در سال جدید باشند

آیفون X پرچمدار هیجان‌انگیز شرکت اپل به حساب می‌آید. این محصول با نمایشگری زیبا و بدون حاشیه، قابلیت آنلاک FaceID و ویژگی واقعیت‌افزوده، استاندارد‌های سطح‌بالایی را برای دیگر رقبا تعیین کرده است.

همانطور که انتظار میرفت، صف متقاضیان گوشی در زمان عرضه بسیار طولانی بود و به همین خاطر، تاریخ تحویل سفارش‌های آنلاین اولیه، به چندین هفته بعد از زمان مقرر موکول شد.

براساس گفته‌های Lamba به خبرگزاری Market Insider، مشاهده و نظارت بر روند تقاضای قوی و مستمر کاربران آیفون در سال 2018، باید در مرکز توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.

طبق نظر برخی از تحلیلگر‌ان، قیمت بالای دستگاه و عدم وجود برخی از قابلیت‌های مهم کاربران، می‌تواند مانعی بر رشد و عملکرد کلی این محصول در سال 2018 باشد. تحلیلگر UBS ؛Steven Milunovich اینطور عنوان کرده که گمانه‌زنی‌ها درباره موفقیت آیفون X، بیش از حد اغراق‌آمیز بوده است. Lamba نیز در مورد وضعیت این محصول مطمئن نیست و اینطور عنوان کرده که فروش آیفون 10 را در سال آینده، خصوصا در سه ماهه اول سال تحت نظر قرار می‌دهد.

آیا خدمات‌ سرویس اپل به رشد خود ادامه می‌دهد؟

Tim Cook در بیانیه‌ای اینطور عنوان کرد که: حوزه خدمات سرویس اپل می‌تواند تا آخر سال 2017 در حد رقابت با لیست 100 کمپانی برتر Fortune قرار بگیرد و در عین حال درآمد 29.98 میلیارد دلاری را در سال مالی اخیر، نصیب این شرکت کرده است.

از آنجایی که کسب و کار اصلی شرکت یعنی فروش آیفون، به مقطعی رسیده که دیگر جایی برای پیشرفت ندارد، اپل می‌تواند به حوزه خدمات سرویس خود، به‌عنوان محدوده رشد بعدی شرکت نگاه کند.

Lamba اینطور بیان کرد که: اکنون فروش آیفون بیشتر یک کسب و کار جایگزین تلقی می‌شود و خدمات سرویس، تنها راه جبران کاهش رشد درآمد سال جاری این شرکت خواهد بود.

محصول آیفون کماکان نقش مهمی را در تجارت اپل ایفا می‌کند و این روند در سال 2018 نیز، ادامه پیدا خواهد کرد. اما بنابر سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری اپل در بخش محتوای تلویزیونی و خرید سرویس تشخیص موسیقی معروف Shazam به مبلغ 400 میلیون دلار توسط این شرکت، به نظر می‌رسد که اپل سودای گسترش فعالیت‌های خود را در سطحی وسیع، در سر دارد.

سیستم پرداخت و تجارت Cloud نیز بخش دیگری از سرویس‌های قابل ارائه این شرکت می‌باشند و مشاهده حضور چالش‌برانگیز اپل در این حوزه‌ها در سال 2018، بسیار جالب توجه خواهد بود.

حالا باید صبر کنیم و ببینیم آیا اپل می‌تواند موفقیت‌های خود را در حوزه‌های کاری جدید، دوباره تکرار کند؟

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420