لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

صفت شخصیتی مورد علاقه استیو جابز برای استخدام افراد چه بود؟

صفت شخصیتی مورد علاقه استیو جابز برای استخدام افراد چه بود؟

 از زمان تأسیس کمپانی اپل در یک گاراژ، استیو جابز به عنوان مؤسس، به موفقیت آن ایمان داشت. همین مسئله باعث شد تا او در انتخاب کارکنان کمپانی خودش دقت زیادی کند.

جابز در همان سال‌های اولیه تأسیس اپل دو مدیر «حرفه‌ای» را استخدام کرد، اما در مدت کوتاهی تصمیم به اخراج آن‌ها گرفت. او در استدلال کار خود، اعلام کرد که استخدام افراد به اصطلاح «حرفه‌ای» کار بیهوده‌ای است و بسیار از آن‌ها را افرادی بی‌استعداد هستند که تنها ادعای حرفه‌ای بودن دارند. جابز همچنین بر این باور بود که این افراد می‌دانند که چگونه باید کارهای یک مدیر را انجام دهند ولی در واقع هیچ کار دیگری بلد نیستند.

استیو جابز پس از اخراج این افراد تصمیم گرفت تا از صفت شخصیتی دیگری به عنوان مرجع برای استخدام افراد استفاده کند. وی در ادامه این تصمیم خود گفت:

ما باید به دنبال افرادی باشیم که به طرزی دیوانه‌وار به کاری که می‌کنند علاقه داشته باشند و البته لزوماً به افرادی که عنوان «حرفه‌ای» را یدک می‌کشند مورد نیاز ما نخواهند بود. برای این کار، افراد باید بدانند که از تکنولوژی چه استفاده‌ای می‌توان کرد.

by Steve Jobs

 همین مسئله باعث شده بود تا استیو جابز توجه زیادی به رزومه افراد در حال استخدام خود نداشته باشد. او اهمیتی به محل کار قبلی افراد نمی‌داد. همین مسئله باعث شده بود تا یک فرد 32 ساله با مدرک ادبیات زبان انگلیسی بتواند به یکی از مدیران ارزشمند اپل تبدیل شود.

در کنار علاقه، استیو جابر بر این باور بود که کارکنان نباید زیر نظر مدیرها قرار بگیرند. اگر افراد علاقه زیادی به کارشان داشته باشند، دیگر نیازی به مدیریت نخواهد بود و آن‌ها می‌توانند به طور خودکار کار خود را به بهترین نحو انجام دهند. همین مسئله باعث شد تا استیو جابز به جای اینکه مدیریت روی کارکنان خود داشته باشد، آن‌ها را رهبری کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373