لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ؛ وزنیاک تمام کریسمس را صرف ساخت Apple II Disk drive کرد

اپل در تاریخ؛ وزنیاک تمام کریسمس را صرف ساخت Apple II Disk drive کرد

در روز 4 دی 1356 ( 25 دسامبر سال 1977 )، استیو وزنیاک کل تعطیلات کریسمس خود را صرف ساخت یک نمونه ‌اولیه Disk II کرد. درایو فلاپی دیسک اپل که در آن زمان انقلابی در صنعت کامپیوتر تلقی میشد.

من در ایام کریسمس و سال جدید، روز‌ها و شب‌ها در حال تلاش برای به انجام‌رساندن این پروژه بودم. Randy Wiggington، خیلی به من در خلال این پروژه کمک کرد. او کارمند سابق اپل بود و در آن زمان به مدرسه Homestead High‌ میرفت، جایی که من و استیو زمانی از آنجا فارغ‌التحصیل شده بودیم.

البته Wiggington روز 25 دسامبر مرخصی گرفت. اما Woz همچنان به کار خود ادامه داد.


by Woz

پایان سال بسیار عالی برای استیو وزنیاک

1977 سال بسیار خوبی برای Woz به حساب می‌آمد و احتمالا نقطه عطفی در زمینه خلاقیت کار حرفه‌ای او بود. این روند با تاسیس رسمی شرکت اپل در ژانویه همان سال با نام Apple Computer Co.وقرار گرفتن وزنیاک و استیو جابز به‌عنوان بنیانگذاران آن، شروع شد.

با سرمایه‌گذاری منابع مالی، اپل برای اولین بار Apple II را در کنفرانس West Coast Computer Faire (اولین رویداد کامپیوتر شخصی خلیج سان فرانسیسکو) شرکت داد. کامپیوتر مذکور دو ماه بعد در ماه ژوئن(تیر) برای فروش با قیمت 1,298 دلار برای مدل پایه، در دسترس عموم قرار گرفت. این مبلغ معادل 5,237 دلار در سال 2017 است.

کامپیوتر اپل II در آن سال بسیار موفق ظاهر شد و درآمد 770,000 دلاری را در سال اول برای این شرکت به ارمغان آورد. اگرچه در این بین اهمیت Disk II نمی‌تواند دست‌کم گرفته شود. این دستگاه در آن زمان مشکل کمبود حافظه بر روی کامپیوتر را برطرف کرد و همچنین راه بهتری را برای ذخیره و دسترسی به برنامه‌ها و اطلاعات به‌نسبت کاست‌های نوار کند آن زمان، به کاربران ارائه داد.

فلاپی‌دیسک یک فناوری جدید به‌حساب می امد که توسط شرکت IBM در اوایل سال 1970 اختراع شد. سپس فلاپی‌های 8 اینچی بعد از یک مدت به 5 ¼ اینچ توسط Shugart Associates در 1976 تغییر سایز یافت.

مهلت نهایی برای Disk II

نخستین سرمایه‌گذار و( بعد) دومین مدیر‌عامل اجرایی اپل Mike Markkula، به وزنیاک پیشنهاد ساخت یک دیسک‌درایو برای کامپیوتر Apple II را داد. او اینطور عنوان کرد که لوازم‌جانبی موجب می‌شود تا کامپیوتر برای آن‌دسته از مشتریانی که به‌دنبال دلایل موجهی برای خرید Apple II هستند، وسیله‌ای متقاعد‌کننده‌تر گردد.

Woz به این نتیجه رسید که باید طی ایام کریسمس، کار دستگاه مورد‌نظر را به‌پایان برساند تا بتواند آنرا برای مراسم Consumer Electronicsدر ماه ژانویه آماده کند. در‌حالی که وزنیاک مشغول کار بر روی سخت‌افزار دستگاه بود، Wiggington در زمینه توسعه نرم‌افزارهای مرتبط فعال‌کردن و به اجرا در آوردن Disk II به او کمک می‌کرد.

در آخر، آنها توانستند کار را در ضرب‌العجل تعیین‌شده به‌پایان برسانند و Disk II در ماه ژوئن برای فروش، آماده عرضه شد. محصول Disk II به‌طور غیر‌قابل‌باوری برای شرکت اپل سود‌آور شد. هزینه نهایی ساخت آن با احتساب قطعات 140 دلار بود، اما به قیمت 595 دلار به فروش می‌رسید. حتی با این قیمت نیز Disk II ، هنوز مقرون‌به‌صرفه‌ترین درایو فلاپی‌دیسک کامپیوتر در آن زمان به‌حساب می‌آمد.

به لطف محصول Disk II، شرکت اپل به فروش 7.9 میلیون دلاری در سال 1978 و فروش عظیم 49 میلیون دلاری در سال بعد از آن دست پیدا کرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420