لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ویژگی عجیب و احتمالی آیپد در سال 2018

ویژگی عجیب و احتمالی آیپد در سال 2018

طرح‌های منتشر شده خبر از یک تبلت اپل با قابلیت قاب پشتی بسیار عجیب می‌دهد. پیش از این ما با دستگاه‌هایی روبرو شده‌ایم که از قابلیت پنل لمسی پشتی بهره می‌بردند، اما هیچ‌کدام از آنها شباهتی به ویژگی جدید اپل ندارند. چنانچه قابلیت جدید به دستگاه‌های نسل بعدی آیپد اضافه شود، مطمئنا با دستگاه‌های فوق العاده هیجان‌انگیزی روبرو خواهیم شد.

در طرح‌های پیشنهادی ، موارد ممکن پنل لمسی بر روی یک دستگاه تبلت نشان داده شده است. در یکی از طرح‌ها، تبلت از چهار منطقه کوچک لمسی بهره می‌برد، که هر یک از آنها در هر چهار گوشه تبلت قرار دارد. مثال دیگر دارای دو پنل بزرگ است که تمام بخش پشتی دستگاه را پوشش می‌دهد.

طرح دیگر اپل نشان‌دهنده این موضوع است که پنل‌های لمسی در یک ترتیب پوشش تاشدنی تبلت که درآن یک بخش از دیگری کوچکتر است، چگونه به‌نظر می‌رسند.

ترتیب دیگری در تصاویر، پنل‌های لمسی را به‌صورت سه مربع کوچک در مرکز بخش پشتی تبلت نشان می‌دهد.

اپل چندین روش ابتدایی را برای کنش‌پذیر کردن بخش پشتی تبلت توضیح داده‌ است. سوایپ کردن یا همان کشیدن انگشت به سمت چپ و راست، بالا و پایین و به صورت قطری یکی از آنهاست. مجموعه دیگری از طرح‌ها نشان‌دهنده چیزی است که اپل با نام جسچر ترکیبی محتمل برای بخش پشتی دستگاه، از آن یاد کرده است. این اشارات وابسته به پینچ‌کردن دو انگشتی یا کشیدن انگشتان دست باهم یا جدا، بر روی یک صفحه وب و یا یک نقشه برای حرکت در داخل یا خارج از آنهاست.

عملکردهای روی صفحه که به مقدار فشار انگشت بر روی صفحه لمسی و یا پد لمسی مرتبط می‌باشد، در چند سال گذشته با نام Force Touch/3D معرفی شد. این سری از طرح‌های اپل نیز که برای بخش پشتی تبلت‌ها در نظر گرفته شده‌اند، در همان دسته قابلیت فورس تاچ قرار می‌گیرند.

در این روش همچنین اگر موقعیت و مقدار فشار شناسایی‌‌شده با لایه حسگر فورس متفاوت باشد اعمال مختلفی قابل انجام خواهد بود. براساس مقدار فشار وارد‌شده، عملکردهای متفاوتی نظیر سوییچ کردن اپلیکیشن‌های مالتی تسک یا محتوا را می‌توان انجام داد.

اسناد بکار رفته در این مقاله برای اولین با به‌نام USPTO در ماه مارچ 2017 (فروردین 96) ثبت شد و در آن به نام مخترعینی نظیر Abdollahian Golnaz و Wayne C Westerman اشاره شده بود. اعطای حق ثبت اختراع پتنت این اسناد نیز در ماه سپتامبر 2017 (مهر 96 ) اتفاق افتاد.

در آخر می‌توان اینطور گفت که استفاده از این ویژگی‌ها با در نظر گرفتن پیشرفت چشمگیر نسخه جدید iPad Pro توسط اپل، چندان دور از انتظار نیست. اما باید صبر کرد و دید که آیا این قابلیت‌ها در حد طرح باقی می‌مانند و یا توسط اپل در محصولات جدید آیپد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420