پکمون گو یکی از اولین بازیهای پلتفرم موبایل بود که هوشمندانهترین استفاده را از فناوری واقعیت افزوده کرده بود. همین مسئله باعث شده بود تا این بازی حتی پیش از عرضه بستر واقعیت افزوده ARKit توسط اپل، محبوبیت زیادی کسب کند.
Niantic به عنوان توسعهدهنده بازی محبوب پکمون گو به تازگی آپدیت جدید آن را با سازگاری بهتر با ARKit عرضه کرده است. توسعهدهنده این بازی در توضیح نسخه جدید بازی خود برای آیفونها توضیح داده که موتور واقعیت افزوده پیشین این بازی، انرژی بیشتری مصرف میکرد و همین مسئله باعث میشد تا بسیاری از کاربران، پس از مدتی استفاده، پکمون گو را از دستگاه خود پاک کنند.
اما حالا به لطف پشتیبانی از بستر واقعیت افزوده ARKit، بازی پکمون گو مصرف کمتری از باتری دارد و همچنین سرعت اجرای بسیار مناسبتری پیدا کرده است.
با این حال باید در نظر داشت که پکمون گو به دلیل استفاده از تمامی منابع سختافزاری به طور همزمان، (نظیر دوربین، جیپیاس، نمایشگر و ارتباط شبکه همراه) مصرف انرژی زیادی دارد؛ اما پشتیبانی آن از بستر نرمافزاری اپل باعث میشود تا مصرف انرژی در حین بازی بهینهتر از قبل شود.
بستر نرمافزاری واقعیت افزوده اپل با عنوان ARKit اولین بار در جریان کنفرانس جهانی توسعهدهندگان WWDC 2017 معرفی شد. اپل در آن زمان اعلام کرد که ARKit میتواند به اجرای روانتر نرمافزارهای مبتنی بر واقعیت افزوده کمک بسیار زیادی کند. همین مسئله در کنار بهینهسازیهای iOS 11 باعث شد تا تجربه کار با اپلیکیشن و بازیهای مبتنی بر واقعیت افزوده، از جمله پکمون گو بسیار بهتر از قبل شود.
مدت زیادی است که مدیران اپل، از اهمیت بسیاری زیاد فناوری واقعیت افزوده سخن میگویند. برای مثال تیم کوک در چند سال گذشته اعلام کرده که این فناوری، از تکنیکهای مشابه نظیر واقعیت مجازی اهمیت بیشتری دارد تا حدی که میتواند بخشی از قابلیتهای پیشفرض ارائه شده در محصولات آینده کمپانی اپل باشد.