لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ؛ اختراع هوشمندانه قفل آیفون

اپل در تاریخ؛ اختراع هوشمندانه قفل آیفون

دوم دی ماه 1384 (23 دسامبر 2005)؛ اپل پتنت جدید خود برای باز کردن قفل آیفون را به ثبت رساند. قابلیت تجاری سازی شده این پتنت، در سال 2007 با عنوان slide to unlock به دنیا معرفی شد.

اپل در آن زمان پروژه ساخت تلفن هوشمند آیفون را به صورت کاملاً محرمانه و پشت درهای بسته شروع کرده بود. قابلیت هوشمندانه باز کردن قفل آیفون نیز یکی از همین موارد محرمانه بود که بعدها توسط بسیاری از کمپانی‌ها، از جمله سامسونگ مورد نقلید قرار گرفت.

slide to unlock روشی ساده، اما هوشمندانه بود که از طریق آن کاربر با کشیدن انگشت دست روی بخش مشخصی از نمایشگر می‌توانست قفل آیفون را باز کند. این روش آن‌قدر پیچیده بود تا تلفن‌های هوشمند با اشتباه‌های مختلف، کارهای ناخواسته را انجام ندهند. از طرف دیگر این قابلیت به اندازه کافی برای کاربران سریع بود تا در کمترین زمان ممکن، قفل آیفون را باز کرده و اقدام به استفاده از تلفن هوشمند خود کنند.

«اسلاید تو آنلاک» بعدها به یکی از مهم‌ترین فلسفه‌ها و مشخصه‌های تلفن هوشمند اپل تبدیل شد. تا پیش از آن، تلفن‌های همراه و نه‌چندان هوشمند کمپانی‌های دیگر که در دهه‌های 1980، 1990 و اوایل دهه 2000 میلادی به بازار آمده بودند از روش‌های دشوار و نه‌چندان کارآمد قفل‌گشایی می‌شدند.

مبحث قفل‌کردن تلفن‌های همراه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تولیدکنندگان این گجت‌ها به حساب میامد؛ تا حدی که فرهنگ لغت آکسفورد، آن را «روشی بازدارنده در برابر تماس‌های تلفنی ناخواسته بر اثر فشارهای وارده به تلفن همراه در جیب» توصیف کرده است.

آیفون از همان نسل اول تعداد دکمه‌های زیادی نداشت و به جای آن، تنها از یک دکمه هوم استفاده می‌کرد. همین مسئله باعث شده بود تا اپل برای باز کردن قفل آیفون به دنبال یک نوآوری هوشمندانه‌تر باشد.

اپل در طراحی این قابلیت، از رابط کاربری گرافیکی سیستم عامل آیفون استفاده کرده بود. اپل قابلیت slide to unlock را تا عرضه و انتشار iOS10 ادامه داد و پس از آن روشی دیگر برای باز کردن تلفن‌های هوشمند خود بهره جست و حالا با روی کار آمدن روش‌های دیگر نظیر تاچ آیدی و فیس آیدی، قابلیت اسلاید تو آنلاک نیز به خاطره‌ها پیوسته است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420