لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل پتنتی جدید برای سیستم مسیریابی اتومبیل خودران ثبت کرد

اپل پتنتی جدید برای سیستم مسیریابی اتومبیل خودران ثبت کرد

شرکت اپل به تازگی اقدام به انتشار یکی از پتنت‌های مربوط به سیستم مسیریابیِ اتومبیل خودران خود کرده است. بر همین اساس، می‌توان این اقدام اپل را به عنوان اولین نشانه رسمی از فعالیت‌های این شرکت در زمینه تولید و توسعه ماشین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تلقی کرد.

طبق گزارش جدید CNBC، این پتنت روز پنجشنبه به صورت رسمی در سازمان ثبت اختراعات ایالات متحده آمریکا تائید شده است. CNBC همچنین ادعا کرده که اپل از سال 2015 پروژه توسعه این سیستم مسیریابی را شروع کرده است.

گفتنی است که اپل هنوز به طور رسمی در مورد این پتنت اظهار نظر نکرده است. با این حال؛ تائید ثبت این پتنت از طرف مراجع قانونی، قوی‌ترین نشانه از تلاش این کمپانی برای توسعه و ساخت اتومبیل‌های خودران محسوب می‌شود.

پتنت یاد شده شامل روش‌هایی نوین برای بهبود بازدهی سیستم ردیابی و مسیریابی خودکار است. این روش همچنین می‌تواند به طور کاملاً منحصر به فرد، اقدام به نقشه کشی محیط اطراف کند تا در استفاده‌های بعدی، اتومبیل‌ها سریع‌تر مسیر خود را پیدا کنند.

در این پتنت، اپل اعلام کرده است که سیستم مسیریاب، بدون هیچ‌گونه دریافت اطلاعات از کاربر یا دستگاه ثانویه، می‌تواند مقصد را پیدا کرده و بر اساس آن اتومبیل خودران و هوشمندِ این کمپانی را در مسیرهای مشخص کنترل کند.

علاوه بر این، CNBC تلاش زیادی برای برقراری ارتباط با مدیران اپل کرده است اما این خبرگزاری تاکنون موفق به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه روند توسعه اتومبیل‌های خودران و هوش مصنوعی مبتنی بر آن نشده است.

پیش از این نیز تیم کوک در مصاحبه‌ای، با اشاره به سیستم‌های خودران توسعه داده شده در اتومبیل‌ها، هوش مصنوعی را مادر تمامی فناوری‌های آینده خوانده بود و اعلام کرد که شرکت اپل تصمیم دارد تا با توسعه نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و همکاری با شرکت‌های اتومبیل‌سازی، وارد عرصه رقابت با انویدیا و تسلا شود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420